سیدمحمد حسینی:

آیت‌الله محفوظی یار و ملازم سالک الی‌الله حضرت آیت‌الله بهجت بود

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شهید رئیسی در پیامی درگذشت آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی را تسلیت گفت.

به گزارش راه شلمچه، متن پیام سیدمحمد حسینی به شرح زیر است:


بسمه تعالی
مَوتُ العالمِ مصیبةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمةٌ لا تُسَدُّ و هو نجمٌ طمس و موتُ قبیلةٍ أیسرُ مِن موتِ عالمٍ  

رحلت فقیه بزرگوار، مرجع معظم تقلید، حضرت آیت الله محفوظی را خدمت رهبر حکیم انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام، خانواده گرامی و مردم عزیز بویژه مردم متدین استان گیلان تسلیت عرض می کنم.

از دوران انقلاب که این عالم مبارز در رفسنجان تبعید بود، معرفت و ارادت به مجاهدت سیاسی، مرتبت علمی و مکانت معنوی این روحانی پارسا داشتم. شخصیتی که از محضر مجتهدان والامقام حوزه قم و نجف همچون آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام خمینی حظ وافر برد و خود نیز توفیق داشت که بالغ بر ۴۰ سال دروس عالی حوزه را تدریس و شاگردان فراوانی تربیت کند.

آیت‌الله محفوظی رئیس شورای استفتاء، یار و ملازم سالک الی‌الله حضرت آیت‌الله بهجت بود و این همجواری نشان سنخیت و ارتباط معنوی این دو عالم جلیل‌القدر بود.

از دیگر توفیقات آیت‌الله محفوظی تالیفات متعدد در حوزه های گوناگون از جمله فقه، تفسیر قرآن، اخلاق و عرفان، تاریخ و تقریرات درس آیت‌الله بروجردی و امام خمینی است که باقیات صالحات این داعی الی الله محسوب می شود.
یادش همواره گرامی، روح پرفتوحش مشمول الطاف واسعه الهی و اجر تلاش و تحمل مرارت هایش بهشت برین باد.
الذین یرثون الفردوس هم فیها خالدون

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار