ایران صاحب ششمین مدال طلای پارالمپیک فرانسه شد +جدول

 رقابت‌های بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲٠۲۴ ادامه دارد و روز جمعه ورزشکاران ایرانی صاحت سه مدال طلا شدند.

به گزارش راه شلمچه، در ماده پرتاب وزنه کلاس F57 مردان در مرحله فینال در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد و یاسین خسروی توانست ششمین مدال طلای کاروان ایران را به خود اختصاص دهد.                                

یاسین خسروی در این مسابقه با ۱۱ حریف خود رقابت کرد.

خسروی در پرتاب نخست حدنصاب ۱۵.۲۶ را ثبت کرد و در همان پرتاب نخست رکورد پارالمپیک را شکست،  در پرتاب دوم وزنه را ۱۵.۸۷ پرتاب کرد و برای بار دوم رکورد پارالمپیک را ارتقاء داد.

خسروی در پرتاب سوم رکورد ۱۵.۹۴ را ثبت کرد و رکورد پارالمپیک را برای سومین بار بالا برد.

او در پرتاب چهارم به حدنصاب ۱۵.۹۶ رسید و رکورد پارالمپیک را برای بار چهارم شکست، در پرتاب پنجم وزنه را ۱۵.۵۷ پرتاب کرد و در پرتاب ششم و آخر حدنصاب ۱۵.۹۴ را ثبت نمود تا با همان رکورد ۱۵.۹۶ در صدر جدول گروه خود بایستد و مدال طلا را مقتدرانه از آن خود کند.

      

برای هشتمین بار تیم والیبال نشسته ایران قهرمان پارالمپیک شد

تیم ملی والیبال نشسته ایران با برتری برابر بوسنی در دیدار فینال بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس. برای هشتمین بار قهرمان این بازی ها شد به مدال طلا دست یافت.

در این دیدار ملی پوشان ایران با نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را شکست دادند و برای هشتمین‌ بار عنوان قهرمانی بازی های پارالمپیک را به خود اختصاص دادند.


روح‌الله رستمی صاحب مدال طلای پارالمپیک شد

در ادامه در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری پارالمپیک نیز، وزنه‌برداران دسته ۸۰ کیلوگرم در سالن «لا چاپله آرنا» به روی تخته رفتند که روح الله رستمی ملی‌پوش کشورمان به رقابت با حریفانی ازچین، عراق، نماینده تیم پناهندگان، ساحل عاج، دومنیکن، بریتانیا و کره جنوبی پرداخت.

این وزنه بردار کشورمان در نخستین حرکت خود وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت دوم وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را انتخاب کرد که به راحتی آن را مهار کرد.

رستمی در تلاش سوم وزنه ۲۴۲ کیلویی را درخواست داد که به درستی بالای سر برد و در نهایت با شکستن رکورد جهان به مقام قهرمانی رسید.

وزنه برداران چینی و عراقی هم در این دسته به مدال نقره و برنز رسیدند.

این بازی‌ها تا روز یکشنبه ادامه دارد.



اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار