برگزاری جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

نهصدو هشتاد و یکمین جلسه جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با حضور دبیرکل و اعضای مرکزی برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه: نهصد و هشتاد و یکمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در تاریخ    ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

حبیب الله بوربور، دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، در ابتدای جلسه  ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع)  توضیحاتی در مورد وضعیت انتخابات و کابینه ضعیف معرفی شده دکتر پزشکیان و پیش بینی برای دوره های بعدی انتخابات را مطرح کرد، بدین گونه که طوری بر نامه ریزی شود تا احزاب بتوانند در تصمیمات نهایی مشارکت داشته باشند.

بور بور همچنین تاکید کرد:  برای جلسه آینده پیشنهادات برای برگزاری جلسه هزارم جمعیت ارایه گردد.

سخنران بعدی حسین امیدی بود کخه در مورد مسأله پایین آمدن نرخ باروری در دهه اخیر و خطر پیری جمعیت ایران در آینده نزدیک صحبت کرد.

وی، عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، بر نیاز جدی جامعه دانشگاهی کشور و متخصصان امر بر تغییر بنیادی در راهبردهای مدیریت کلان جمعیتی کشور تصریح کردند.

امیدی، اشکال عمده مسىولان پیشین و حال حاضر را پیروی صرف از نسخه های سازمانهای بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی در دهه‌های گذشته که بر زندگی بهتر، فرزند آوری کمتر تکیه می کرد، دانست و بر یافتن راه حل های بومی مبتنی بر آموزه های دینی و ملی ایرانی تاکید نمود.

او افزود: که مشکل جمعیتی ایران فقط حاصل مشکلات اقتصادی نیست بلکه تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی و غربی شدن آن و عدم فرهنگ سازی صحیح دولتهای متعدد مزید بر علت شدند. لذا ‌علاوه بر بهره گیری از تجارب جهانی،  باید گفتمان مبتنی بر  آموزه های ملی و دینی غالب شود تا بهترین نسخه جهت حل مشکل جمعیتی تهیه و اجرایی شود.

سخنران بعدی این جلسه، علی پژهان، به عنوان میهمان جلسه  مطالبی در مورد حکمرانی جمعیت بیان کرد: او تحلیل جامعی در مورد روند رشد جمعیت ایران و  پیری جمعیت و تطابق با رشد اقتصادی  و بانک زمان در مقایسه با برخی کشور ها را ارایه کردند و پیشنهاد دادند موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
حسین محمدی آزادی ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
سلام علیکم
نظرات همه عزیزان را مطالعه نمودم.وحقبقت همین است.باید وزرا از افراد نخبه متدین ولایی باشند.دوم پیری جمعیت بزرگترین خیانت افرادی است که در دولت‌های نهم دهم یازدهم دوازدهم واین اواخر اصلاحات ریشه ای کارکردن که ایران عزیز راخالی ازجوان گرایی کنند.اززحمات حاج آقا بوربور استاد عزیز تشکر مینمایم.برای موفقیت همگی دعاگوهستم
پاسخ
آخرین اخبار