توسعه معیشت مردم در اولویت اصلی رئیس جمهور

پزشکیان گفت دولت آماده تسهیل فعالیت‌های کارآفرینان و تقویت معیشت مردم است و برگزاری نشست‌های هفتگی با فعالان اقتصادی را برای حل مشکلات اقتصادی کشور پیشنهاد داد.

به گزارش راه شلمچه، رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در نشستی سه ساعته با اعضای «مجمع کارآفرینان ایران» به گفتگو پرداخت. در این جلسه، که به بررسی نظرات و دغدغه‌های کارآفرینان اختصاص داشت، وی به بررسی نقش دولت در تسهیل فعالیت‌های کارآفرینان پرداخت.

پزشکیان ضمن شنیدن سخنان سرمایه‌گذاران و فعالان مختلف اقتصادی، تاکید کرد که دولت آماده است تا بسترهای لازم را برای حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فراهم کند. وی به اهمیت جبران عقب‌ماندگی‌ها و حرکت به سوی رشد و آبادانی کشور اشاره کرد.

رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم وفاق و همدلی در کشور برای توسعه و تامین معیشت مردم تاکید کرد و افزود: همکاری موثر بین دولت و بخش خصوصی می‌تواند به رفع موانع تولید کمک کند. او خاطرنشان کرد که ارتقای امنیت معیشت از جمله اصول اساسی دولت چهاردهم است و تامین معیشت مردم باید اولویت اصلی باشد.

پزشکیان به استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه در راستای توسعه مبادلات تجاری اشاره کرد و گفت: تقویت تعاملات با کشورهای همسایه، می‌تواند مانع تحریم‌های جهانی شود. وی همچنین اعلام کرد که دولت برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های هفتگی با حضور فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی را دارد تا مشکلات اقتصادی کشور را هرچه سریع‌تر حل کند.

در این جلسه، که وزرای امور اقتصادی و دارایی و تعاون و سایر مسئولان دولت نیز حضور داشتند، 20 نفر از اعضای مجمع به بیان مشکلات سرمایه‌گذاری و چالش‌های موجود در فعالیت‌های اقتصادی پرداختند. مسائل مطرح شده شامل عدم دسترسی به ارز حاصل از صادرات، بوروکراسی اداری، موانع صادرات و موارد دیگر بود.

منبع: تسنیم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار