حامد زمانی: ناکارآمدی دولت خسته و پیر با مجلسی ضعیف

سخنگوی جامعه جوانان متحد اسلامی گفت: آنچه که امروز، ما در عرصه‌ اقتصادی کشور شاهد هستیم، حاصل ناکارآمدی یک دولت خسته و پیر و به دنبال آن مجلسی ضعیف است که باعث مشکلات اقتصادی شده است.

به گزارش راه شلمچه، حامد زمانی سخنگوی جامعه جوانان متحد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم در آینده نزدیک اظهار داشت: بنده معتقدم مهترین اولویتی را که مجلس یازدهم باید در راس امور اولیه خود قرار دهد، این است که باید استقلال و تحول خود را برای مردم تشریح کند و این نوید را  بدهد که برای تغییر در وضعیت موجود آمده است.

  

وی ادامه داد: البته خوشبختانه این مهم در مصاحبه‎ها و برنامه‌های نیروهای انقلابی منتخب مردم در مجلس یازدهم دیده می‌شود که باعث ایجاد امید در جامعه شده است.

  

این فعال سیاسی افزود: آنچه که امروز ما در عرصه‌ اقتصادی کشور شاهد هستیم حاصل ناکارآمدی یک دولت خسته و پیر و به دنبال آن مجلسی ضعیف است که این دو باعث بروز مشکلات متعددی چه برای اقشار جامعه و چه برای کشور شده است.

  

زمانی گفت: مجلس یازدهم باید ادامه دهنده راه آیت الله رئیسی در قوه قضاییه باشد، و همانگونه که شاهد تحول در قوه قضائیه بودیم، باید در مجلس یازدهم و قوه مقننه نیز شاهد تغیرات متعدد و محسوسی باشیم.

  

وی با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت مجلس دهم در حوزه نظارت و قانون گذاری، ضعیف‌ترین مجلس 10 دوره گذشته بوده است، تصریح کرد: مجلس یازدهم نباید اجازه دهد وکیل الدوله ها اکثریت را داشته باشند و باید به گونه ای عمل کند که این گروه را تا حد ممکن از این عرصه حذف کند و وکیل الملّه ها زمام امور را در دست گیرند تا مجلس به راس امور بازگردد.

  

عضو کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران تاکید کرد: متاسفانه مجلس دهم در راس امور نبود، بلکه به عنوان حامی عملکرد ضعیف دولت نقش موثر و اساسی را ایفا کرد، نکته دیگر اینکه یکی از نقاط ضعف مجلس دهم را می‎توان ورود نمایندگان به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خواند بسیاری از نمایندگان در مجلس دهم به دنبال فعالیت‌های اقتصادی بودند که همین امر موجب فساد اقتصادی برخی از آنها شد و شورای نگهبان این افراد را رد صلاحیت کرد.

  

زمانی با اشاره به انتخاب افراد جوان و توانمند در مجلس یازدهم، گفت: خوشبختانه در این مجلس، افراد جوانی وارد عرصه و در نهایت منتخب مردم شده اند که از نظر توانمندی و تخصص در حد بالایی قرار دارند که نوید یک مجلس کارآمد و انقلابی را در گام دوم انقلاب می‌دهد و مجلس را در جایگاه اصلی خود که در راس امور بودن است، می رساند.

  

وی با اشاره به شاخص های یک مجلس انقلابی گفت: ساده‌زیست بودن، مقابله کردن با فساد و رانتخواری، پاسخگو دانستن و خود را فدا کردن برای کشور از مهمترین شاخص های یک مجلس انقلابی است.

  

عضو شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی عدالت‌محوری، دشمن‌شناسی مردم‌مداری، استکبارستیزی، پرهیز از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری و عمل‌گرایی را از دیگر شاخصه‌های یک مجلس در تراز انقلاب عنوان کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار