دلاور دزفولی قهرمان المپیک فرانسه شد

فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران با شکست حریف عنوان دار خود از اوکراین به مدال طلای المپیک رسید.                                

به گزارش راه شلمچه، دلاور دزفولی کشتی ایران که یکی از جوان‌ترین نفرات کشتی حاضر در پاریس است با شکست لوئیس اورتا سانچز کوبایی راهی نیمه‌نهایی شد و در این مرحله نیز از سد اسلاویک گالستیان دارنده نشان برنز مسابقات جهانی از ارمنستان گذشت.

 

حریف اسماعیلی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی المپیک پرویز نصیب‌اُف اوکراینی دارنده نشان نقره المپیک توکیو و برنز جهان بود. نصیبوف که در فینال المپیک توکیو مغلوب محمدرضا گرایی شوده بود در دیدار برابر اسماعیلی نیز بازنده شد تا دومین ناکامی خود را در برابر نمایندگان ایران در فینال المپیک تجربه کند.

 

اسماعیلی جوان در برابر نصیب‌اُف اوکراینی که عناوین جهانی و المپیک زیادی را در کارنامه دارد به مانند یک قهرمان با تجربه ظاهر شد و با وجود اینکه در سه دقیقه نخست سه بر صفر از حریف نامدار خود عقب افتاد در سه دقیقه دوم و در نخستین ثانیه‌ها دارنده نشان نقره المپیک توکیو را خاک کرد تا و در ادامه با کسب سه امتیاز به کشتی برگشت.

 

حریف اوکراینی در ادامه با خاک کردن اسماعیلی جمع امتیازات خود را به ۵ رساند اما این اسماعیلی بود که در ادامه با عقربک و خاک کردن حریف کار را به تساوی کشاند. در ادامه چلنج مربیان اوکراینی کارساز نشد تا جوان اول کشتی ایران ۶ بر پنج از حریف نامدار خود جلو باشد.

 

اسماعیلی در نهایت با این نتیجه به برتری رسید و دومین طلای کشتی فرنگی ایران پاریس را ضرب کرد.

 

پیش از این محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال های طلا و برنز المپیک رسیده بودند.

 

تا دقایق دیگر نیز علیرضا مهمدی در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم به میدان می‌رود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار