واکنش قاطع وزیر خارجه به ماجراجویی‌های جدید

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و بدر عبدالعاتی وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی خود بر لزوم افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه تأکید کردند. 

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر، در تماس تلفنی که ظهر امروز برقرار شد، به بررسی تحولات اخیر منطقه پرداختند.


در این گفت‌وگوی سازنده، دو طرف بر لزوم تقویت تلاش‌های دیپلماتیک به منظور پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه و همچنین نیاز به ارسال کمک‌های انسانی برای آوارگان تأکید کردند.


عراقچی در این گفت‌وگو به سفر اخیر خود به بیروت اشاره کرده و وضعیت مقاومت در لبنان را رضایت‌بخش ارزیابی کرد. او همچنین بر آمادگی کامل نیروهای مقاومت برای مقابله با هرگونه تهاجم زمینی از سوی ارتش اسرائیل تأکید کرد.


وی افزود که جمهوری اسلامی ایران هیچ تمایلی به افزایش تنش و جنگ در منطقه ندارد، اما در عین حال از مواجهه با جنگ ترسی ندارد و به هرگونه اقدام و ماجراجویی جدید رژیم اسرائیلی، پاسخی قاطع و متناسب خواهد داد.


دو طرف همچنین در مورد ادامه مشاوره‌ها و تبادل نظرهای خود درباره تحولات منطقه توافق کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار