قیمت خدمات آموزشگاه‌های رانندگی به خودی خود تعیین می‌شود!

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، اعلام کرد که تعیین نرخ آموزشگاه‌های رانندگی توسط کمیسیون‌های وزارت صمت انجام می‌شود و پلیس در این موضوع نقشی ندارد. 

به گزارش راه شلمچه، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، در مصاحبه‌ای با خبرنگار مهر در مورد شیوه‌های تعریف قیمت برای آموزشگاه‌های رانندگی توضیحاتی ارائه کرد. وی اعلام کرد که قیمت‌ها در این آموزشگاه‌ها از طریق کمیسیون‌های نرخ‌گذاری که تحت نظر وزارت صمت و اداره‌های کل آن در استان‌ها فعال هستند، تعیین می‌شود و پلیس هیچ نقشی در این فرآیند ندارد.

این مقام بلندپایه انتظامی همچنین به طرح گواهینامه آسان موتور سیکلت اشاره کرد و گفت: در آغاز اجرای این طرح، هزینه دریافت گواهینامه برای موتورسیکلت ۳۲۰ هزار تومان تعیین شده بود که به دلیل کاهش ۵۰ درصدی نسبت به تعرفه‌های گذشته، به عنوان مشوقی برای ترغیب موتورسواران به دریافت گواهینامه تلقی می‌شد.

سردار حسینی درباره افزایش هزینه‌ها به ۸۰۵ هزار تومان در سال جاری توضیح داد که این تغییر، خارج از حیطه اختیارات پلیس بوده و تعیین قیمت‌ها در کمیسیون‌های وابسته به وزارت صمت انجام می‌شود. وی تأکید کرد که پلیس راهور در این افزایش قیمت‌ها هیچ نقشی نداشته است.

وی همچنین در مورد تفاوت قیمت میان گواهینامه‌های عادی و گواهینامه آسان موتور سیکلت گفت: در ابتدا به دلیل این تفاوت قیمتی، بسیاری از آموزشگاه‌ها به طرح مذکور علاقه‌مند نبودند؛ اما با تعدیل قیمت‌ها، شرایط برای اجرای گسترده‌تر این طرح بهبود یافته و استقبال بیشتری از سوی آموزشگاه‌ها مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان، بر ضرورت همکاری بیشتر نهادهای مختلف به منظور بهبود فرآیند دریافت گواهینامه و کاهش هزینه‌ها برای متقاضیان تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که با ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین نهادها، روند دریافت گواهینامه در سراسر کشور تسهیل شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار