کاهش دما در تهران؛ هشدار برای کشاورزان

مدیریت بحران استان تهران هشدار نارنجی هواشناسی صادر کرد و از فعالیت سامانه‌های بارشی و سرمای شدید بین ۱۷ تا ۱۵ درجه از ۲۹ مهر تا ۳ آبان خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، در یک کنفرانس خبری که بعد از ظهر شنبه برگزار شد، حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد. این هشدار به دلیل احتمال بروز دو سامانه هوای سرد و بارشی صادر شده و انتظار می‌رود که این سامانه‌ها از یکشنبه ۲۹ مهرماه تا پنجشنبه سوم آبان ماه فعال باشند.

یزدی مهر افزود که در این ایام، به ویژه بین روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، شاهد کاهش محسوس دما در مناطق شمالی و دامنه‌های کوه‌ها خواهیم بود. در این نواحی دما ممکن است تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد و در مناطق جنوبی و مرکزی نیز کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. به کشاورزان و دامداران توصیه شده است که به مهیاسازی سامانه‌های گرمایشی و تنظیم دما در گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ توجه کنند.

او در ادامه به احتمال وقوع تنش دمایی در نیمه شمالی استان اشاره کرد و گفت که این تنش ممکن است گاهی با بارش برف در ارتفاعات همراه باشد. همچنین در قله‌های البرز مرکزی، وزش باد سرد، یخبندان شبانه و ماندگاری توده‌های هوای سرد پیش‌بینی شده است.

وی استفاده از ضد یخ در خودروها و تأسیسات حساس به دما را به ویژه در نیمه شمالی استان توصیه کرد و ضرورت مدیریت حامل‌های انرژی شامل گاز و برق را به شهروندان گوشزد نمود.

یزدی مهر همچنین از روز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا پایان روز پنجشنبه سوم آبان ماه، فعالیت متناوب سامانه بارشی را در استان تهران، به ویژه در نیمه شمالی پیش‌بینی کرد و به مردم توصیه کرد که در سفر به نواحی کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر احتیاط کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از عموم خواست که از فعالیت‌های کوه‌نوردی، به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در این مدت خودداری کنند و بر لزوم استحکام سازه‌های موقت و پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها تأکید کرد. همچنین بهره‌برداران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری باید تمهیدات لازم برای مواجهه با این هشدار را اتخاذ کنند.

یزدی مهر در پایان بر عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تأکید کرد و از مسؤولان خواست که پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع:خبرگزاری مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار