با استناد به آیین نامه داخلی مجلس ظریف را برکنار کنید

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی بر لزوم برکناری محمدجواد ظریف پیش از ارجاع پرونده به قوه قضائیه تأکید کرد و خواستار اقدام فوری پزشکیان در این زمینه شد.

به گزارش راه شلمچه، حمید رسایی در نشست علنی روز چهارشنبه( 18 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس گفت: زمانی که قانون نقض و از اجرای آن استنکاف شود، با درخواست 10 نماینده این موضوع در کمیسیون بررسی شده و اگر کمیسیون این تخلف را محرز بداند، گزارش آن به صحن آمده و با تایید آن در صحن، به قوه قضائیه ارسال شده و بدون نوبت رسیدگی می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دوازدهم ادامه داد: رییس جمهور برخلاف نص صریح قانون، آقای ظریف را که فرزندشان تابعیت آمریکا دارد، به عنوان معاون رییس جمهور انتخاب کردند. آقای ظریف با تذکرات نمایندگان استعفا داده اما به خاطر فشارها، مجدد به کار خود بازگشت.

وی افزود: از رییس جمهور درخواست شد که به قانون تن دهد اما ایشان به خاطر یک نفر، یک قید از لایحه را حذف کرده و مجدد به مجلس ارجاع داد.40 نماینده از کمیسیون امنیت ملی درخواست رسیدگی کردند که مهلت 10 روزه روز شنبه هفته آینده پایان می یابد بنابراین اگر صحن تخلف را محرز بداند، پرونده به قوه قضاییه ارجاع می شود.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اضافه کرد: از رییس جمهور می خواهم که قانون را اجرا کند. ما در مجلس نمی خواهیم که رابطه با دولت بدین شکل شود.

حمیدرضا حاج بابایی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: از کمیسیون امنیت ملی و معاونت نظارت مجلس می خواهم که بر روند اجرای قانون نظارت کنند./

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار