گونه‌ای به جای بازگشت به دانشگاه، روانه زندان شد

مطهره گونه‌ای به دلیل توهین و اقدام علیه امنیت ملی و روانی جامعه به زندان معرفی شد.

به گزارش راه شلمچه، مطهره گونه‌ای، فعال فضای مجازی با سابقه متعدد توهین و اقدام علیه امنیت ملی و روانی جامعه که در روزهای اخیر نیز محتواهای توهین‌آمیز تولید و منتشر کرده بود به زندان معرفی شد. 

رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: مطهره گونه‌ای، فعال فضای مجازی، با سابقه متعدد توهین، اقدام علیه امنیت ملی و روانی جامعه که در روزهای اخیر نیز محتواهای توهین آمیز تولید و منتشر کرده بود به زندان معرفی شد.

 مصطفی نیلی وکیل خانم گونه ای نیز در همین خصوص توضیحاتی ارائه کرده است.

«مطهره گونه ای» یکی از اسامی است که این روز‌ها سر تیتر خبر‌های خبرگزاری‌های معاند شده است، او کیست و چه اقداماتی انجام داده است؟


مطهره گونه‌ای که دانشجوی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است او از سال ۱۳۹۸، فعالیت جدی خود را در انجمن‌اسلامی دانشکده‌ی دندانپزشکی آغاز کرد.

 
وی در سال ۱۴۰۰ به عنوان دبیر فرهنگی و سال ۱۴۰۱ به عنوان دبیر سیاسی در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران فعالیت می‌کرد.


همچنین، اولین اقدام ضد انقلابی او در اغتشاشات در پی انتشار بیانیه‌ای صریح در باره خیزش جریان «زن زندگی آزادی» بود. او در حالی که دانشجوی ترم آخر دکترای دندان‌پزشکی بود، بنا بر حکم بدوی شورای انضباطی دانشگاه به اتهام «ایجاد بلوا و آشوب در دانشکده» به اخراج از دانشگاه و محرومیت از تحصیل در دانشگاه‌ها به مدت پنج‌سال محکوم شد.


از اقدامات ضد انقلابی او می‌توانیم به تیرماه سال ۱۴۰۲ اشاره کنیم که او در توییت‌هایی مبنی بر "توهین به مقدسات" اشاره کرد. حکم اخراج وی در شورای تجدیدنظر کمیته انضباطی و سپس در وزارت بهداشت به تغییر محل تحصیل و تبعید به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تبدیل شد.

 
همچنین در تاریخ ۱۶ اردیبهشت امسال به اتهامات "توهین به مقام معظم رهبری، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اخلال در نظم عمومی به دلیل ایجاد هیاهو در اداره اطلاعات" به‌قید وثیقه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی آزاد شد.

با آغاز سال تحصیلی جدید، این دانشجوی علوم پزشکی تهران با نوشتن یک نامه عذرخواهی، نامه‌ای که خودش نوشتن آن را تکذیب کرده است توانسته بود به دانشگاه برگردد.

او در صفحه ایکس خود می‌نویسد «به لطف خدا و بعد هم شما عزیزان و اساتید و مقاومت ستودنی دکتر ظفرقندی و دکتر رییس کرمی، امروز نامه بازگشت بنده به دانشگاه علوم پزشکی تهران صادر و ابلاغ شد. فردا اگر مشکلی پیش نیاد، برای ترم جدید انتخاب واحد می‌کنم. دستبوسم و ارادتمند».


دبیر سابق سیاسی در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که اخیراً به دانشگاه بازگشته بود، با هدف جلب توجه رسانه‌های ضد انقلاب دست به انتشار مطالب توهین آمیز در واکنش به حمله موشکی ایران در فضای مجازی زد و در همین راستا دادستانی تهران نیز علیه وی اعلام جرم کرد.

حال او همچون دانشجویان اخراجی به دانشگاه برمی گردد و طولی نکشیده است که او در صفحه ایکس خود در مطلبی که توهین آمیز تلقی می‌شود، نوشته: «اصلاح‌طلبان صندوقی که امروز از هول هلیم افتادند توی دیگ و دارند میروند نماز جمعه، شرایط امام جمعه، عقل، ایمان، حلال‌زادگی و عدالت است. حالا تصمیم با خودتان است، ولی این شرایط برای اکثریت مردم ایران محرز نیست به طوری که جنگ رو به شما و امامتون ترجیح می‌دهند». 



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار