این خبر در حال بروزرسانی است؛

آخرین اخبار از سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور

 رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

به گزارش راه شلمچه، خبرهایی مبنی بر حادثه بالگرد رئیس‌جمهور در منطقه جلفا حکایت دارد که تا کنون اخبار دقیقی مخابره نشده ‌اما در آخرین خبرها صحبت‌های وحیدی وزیر کشور بود که گروه‌های امدادی بلافاصله به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور اعزام شدند و تا کنون به دلیل وجود مه و شرایط سخت آب و هوایی، امدادرسانی را با سختی روبرو کرده است.

21:40؛ اطلاعیه شماره یک ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر
 ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. به محض اطلاع از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهوری و همراهان، ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر تشکیل و در اولین گام، ۴۶ تیم واکنش سریع هلال‌احمر از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، البرز، اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی به محل حادثه اعزام شد‌.
۲. کولیوند رییس جمعیت هلال‌احمر از لحظه وقوع حادثه، فرماندهی عملیات جست‌وجو و امداد و نجات را شخصا عهده‌دار و عازم منطقه وقوع حادثه شده است.
۳. ۲۳۰ امدادگر واکنش سریع و تخصصی کوهستان هلال‌احمر از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر و در مسیر رسیدن به نقطه احتمالی حادثه هستند.
۴. گزارش‌های اولیه حاکی است محل احتمالی حادثه شناسایی شده و امدادگران در این مسیر در حال حرکت هستند.  
۵. در حال حاضر جهت تقویت تیم.های امدادی و به‌کارگیری تمامی امکانات، ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) در حال جست‌وجوی منطقه هستند.
۶. شرایط جوی نامساعد و مه گرفتگی شدید در منطقه کوهستانی و صعب العبور، سرعت عملیات جست‌وجو را با کندی روبرو کرده است.
۷. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.


19:54؛ تذکر دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای درباره جعل اخبار
طی ساعات گذشته و با انتشار اخباری در رابطه با سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور برخی افراد رسانه‌ای با تولید محتوا درباره وقوع این حادثه اخبار کذبی منتشر کردند.
در نتیجه این اتفاق دادستانی تهران با ورود به این موضوع طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند تذکر داده است.


 19:50 ؛ ۴۶ تیم در جستجوی بالگرد سقوط کرده؛ ۴ تیم به محل حادثه نزدیک شده‌اند
استقرار کمپ شبانه در محل احتمالی مفقود شدن بالگرد سانحه دیده رییس جمهور
یک کمپ شبانه برای استقرار نیروها و یک خودروی ارتباطات رادیویی در محل مستقر شده است.

 18:00 ؛ برخی امدادگرهای هلال احمر زمینی و با پای پیاده به سمت هلی کوپتر رئیس جمهور می‌روند

کولیوند افزود: ما از پهپاد و امکانات پیشرفته هم استفاده کردیم اما با توجه به شرایط جوی و آب و هوا اقدامات جست و جو به سختی پیش می‌رود.

وی افزود: منطقه فرود سخت هلی کوپتر رئیس جمهور کوهستانی و بسیار صعب العبور است.

 

او تاکید کرد: بیش از سه ساعت است که عملیات آغاز شده است.

رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

همچنین برخی اخبار تایید نشده حکایت از این دارد که ساعتی هلی‌کوپتر حامل رییس جمهور در رادار نبوده است.از محل و چگونگی سقوط خبری نیست، با توجه به تماس های نصفه نیمه برقرار شده، زخمی بودن بعضی از همراهان قطعی است، اما از اینکه آیا کسی شهید شده است یا خیر اطلاعی در دسترس نیست.
 برخی منابع غیر رسمی از شهادت برخی همراهان رئیس جمهور خبر می دهند، اما منابع رسمی تاکنون هیچ اظهار نظر مشخصی در این مورد نداشته اند و چنین اخباری تا ساعت ١۶:۵٠ دقیقه تایید نمی‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار