آیا دختر یکی از معاون‌های پزشکیان، اقامت آمریکا دارد؟

 با پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری و بازگشت تیم دولت روحانی، نگرانی‌ها برای تکرار معضلات گذشته از جمله حضور دوتابعیتی‌ها در بدنه دولت بیش از پیش شده است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از رجانیوز، در سال ۱۳۹۷ و طی گزارش نهایی تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص شد بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران در بین سال‌های ۹۵ تا ۹۷، دارای تابعیت از کشورهای بیگانه بودند. در این تحقیق و تفحص به تابعیت مضاعف فرزندان و بستگان مدیران دولتی از جمله وزاری عالی‌رتبه دولت هم اشاره شده و گفته شده بود: « بسیاری از فرزندان مسئولین به دلایل متعدد نظیر تحصیل و تولد، تابعیت دیگر کشورها را اخذ نموده‌اند و یا تابعیت سایر کشورها بر آنان تحمیل شده است؛ و هم اکنون بدون ترک تابعیت آن کشورها مشغول فعالیت‌های اقتصادی و یا کارمندی در آن کشورها هستند فرزندان مسئولین عالی رتبه ای، نظیر وزیر محترم امورخارجه، نفت و برخی از مشاوران و دستیاران رئیس جمهور تنها نمونه ای از این دست افراد هستند.»

 

شاید عجیب‌ترین نفوذ دو‌تابعیتی‌ها در دولت حسن روحانی مربوط به حضور دری اصفهانی (تبعه کانادا)در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود که در رأس حساس‌ترین بخش مذاکرات یعنی کمیته مالی ـ بانکی حضور داشت. او در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ در جریان تقدیر از تیم مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای از حسن روحانی، نشان درجه سه خدمت دریافت کرد اما در مرداد ماه ۱۳۹۵ به اتهام جاسوسی دستگیر شد و دو سال بعد معاون اول وقت قوه قضاییه هم با تایید جاسوسی او اعلام کرد: «در مورد دری اصفهانی دادگاه این فرد را محکوم کرده و تجدید نظر هم حکم را تایید کرده و با حضور وکیل هم رسیدگی شده و بنابراین ایشان از نظر دادگاه جرمش ثابت و حکمش قطعی است.»

حالا اما پس از به روی کار آمدن دولت پزشکیان و انتصاب‌های اخیر وی بار دیگر اخباری در این باره منتشر شده است. در آخرین شنیده‌ها دختر یکی از مسئولان دولت پزشکیان که در روزهای اخیر توسط وی منصوب شده است، تابعیت آمریکا داشته و در این کشور مشغول به کار است. شایسته است دولت به مردم اعلام کند که آیا این خبر صحت دارد یا نه؟ و در صورت صحت این فرد چگونه به یکی از پست‌های مهم دولت منصوب شده است؟

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار