ارتش فدای ملت یعنی این!

مسئولان از دو خلبان شهید شده یاد بگیرند جان خود را فدا کردند که جان بیشتری حفظ شود. اتفاق دردناکی است، اما هزار مسئول فدای این خلبانان و امثال آنها!

به گزارش راه شلمچه، در پی حادثه سقوط یک فروند اف۵ آموزشی در تبریز، دو خلبان و یکی از هموطنان جان باختند. خلبانان این هواپیما با آنکه می‌توانستند ایجکت کرده و جان خود را نجات دهند به دلیل احتمال سقوط جنگنده در منطقه مسکونی تا آخرین لحظه کنترل را در دست داشته و جان خود را فدای ملت کردند. 

کاربران شبکه‌های اجتماعی با قدرشناسی از این دو خلبان از فداکاری آن‌ها و روحیه شهادت‌طلبی‌شان نوشتند. آن‌ها همچنین اذعان داشتند این دو خلبان در دنیای قهرمانان هالیوودی مصداقی از روح بزرگ ایرانیان هستند. کاربران این اتفاق را مصداق شعار ارتش فدای ملت دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

کاربری با نام «دریادار»:
وقتی می‌گیم ارتش فدای ملت شعار نمی‌دیم، دو خلبان ارتش در حالی که هواپیمای جنگنده‌شون در حال سقوط بود و میتونستن با ایجکت کردن جان خودشون رو نجات بدن، اما این کار رو نکردن و تا آخرین لحظه جنگنده رو کنترل کردن که توی منطقه مسکونی سقوط نکنه. روح‌شان شاد.

مهدی یحیایی:
علت سقوط هواپیما نقص فنی بوده، یعنی طبق پروتکل‌های بین‌المللی اگر هواپیما وسط بازار هم سقوط می‌کرد کسی به خلبان خورده نمی‌گرفت، اما روحیه شهادت‌طلبانه‌ای که در ژن ایرانی‌ها وجود داره باعث میشه از جونشون برای هموطناشون مایه بذارن.

سیدرضا میرجعفری:
مسئولان از دو خلبان شهید شده یاد بگیرند جان خود را فدا کردند که جان بیشتری حفظ شود. اتفاق دردناکی است، اما هزار مسئول فدای این خلبانان و امثال آنها!

شبنم رحمتی:
دو خلبان هواپیمای جنگنده‌ای که در تبریز سقوط کرد با جانفشانی و فداکاری، هواپیما رو به یک منطقه خالی از سکنه کوبیدند تا فاجعه انسانی رخ نده. هر دو جونشون رو از دست دادند تا مردم بیگناه کشته نشن، مدیون فداکاری و رشادت اون‌ها هستیم.

محمد اکبرزاده:
گرفتن تصمیم شجاعانه و ایثارگرانه روح بزرگ می‌خواد. این دو خلبان عزیز در لحظه تصمیم گرفتند که بین آسیب به مردم و به خطر افتادن جان خودشون، دومی رو انتخاب کنن. خلبان فلاحی و خلبان حنیفه‌زاد، روحتون شاد قهرمانان عزیز وطن.

کاربری با نام «استیون»:
درود بر شهید خلبان فلاحی و شهید خلبان حنیفه‌زاد که جانشون رو فدا کردند و هواپیما رو به جایی بردند که کمترین آسیب به مردم برسه. قهرمانان واقعی مثل قهرمانان پوشالی هالیوود، لباس اسپایدرمن و سوپرمن و... نمی‌پوشن در کنار ما هستن و در لحظه‌های بحران روح بزرگ‌شون رو نشون میدن.

علی بابایی:
وقتی شجاعت و مردانگیِ خلبان ارتش باعث میشه برای جلوگیری از سقوط هواپیما تو بخش مسکونی، ایجکت نکنه و تا آخر بمونه تا هواپیما رو به منطقه خالی هدایت کنه... شهادت هنر دلاوران این سرزمینه... #سرهنگ_صادق_فلاحی #سروان_علیرضا_حنیفه_زاد

احمد دستاران:
حجم فداکاری خلبان ارتش اعجاب‌برانگیزه! چه فاجعه‌ای که با جهاد و ایثار او رفع شد! خبرش کنید، سریالش کنید، داستانش را بنویسید. در دنیای مرد عنکبوتی و بتمن و قهرمان‌سازی‌های پوشالی، یک تکه از این دنیا، این سال‌ها آن‌قدر قهرمان‌سازی می‌کند که کسی نمی‌تواند قهرمان‌هایش را بشمارد.

محمود میرحاجی:
برای شادی ارواح طیبه شهید خلبان فلاحی و شهید خلبان حنیفه‌زاد که جان‌شان رو در سانحه هوایی تبریز فدا کردند، درود و صلوات می‌فرستیم.

         


                                

منبع: روزنامه جوان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار