امروز در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ +جزئیات کامل

صبح امروز چند ریزپرنده در حریم هوایی اصفهان و تبریز توسط پدافند هوایی مورد انهدام قرار گرفتند و بلافاصله رسانه‌های غربی این واقعه را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی عنوان کردند.                                

 به گزارش راه شلمچه، صبح امروز(جمعه 31 فروردین 1403) برخی منابع محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر داده بودند که هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است.

با توجه به اظهارات گفته منابع آگاه، با توجه به سطح بالای حساسیت، پدافند شلیک‌هایی را در اطراف پایگاه هوایی اصفهان انجام داده است اما صرفاً موضوع ریزپرنده مطرح بود.

همچین به دلیل پیش‌بینی امنیت بالا، به مدت کوتاهی با شنیدن این خبر، محدویت‌هایی در برخی از فرودگاه‌های کشور اعمال شد که ساعتی پیش جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت عملیات اعمال شده در برخی فرودگاههای کشور  برطرف شده است.

همچنین برخی منابع از همان ابتدای شایعات امروز مدعی شده بودند که شورای عالی امنیت ملی کشورمان جلسه اضطراری تشکیل داده است که دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد. 

برخی‌ منابع از جمله الجزیره از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران بودند اما گزارش‌های بعدی این موضوع را تکذیب کرد.


جزئیات خبر

ساعت 4 بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری شئ مشکوک در آسمان این شهر به کار افتاد.

پدافند شلیک‌هایی را در اطراف پایگاه هوایی اصفهان انجام داده است که صرفاً احتمال موضوع ریزپرنده مطرح بود.

ریزپرنده در حریم هوایی اصفهان و تبریز توسط پدافند هوایی مورد انهدام قرار گرفتند و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد؛ بلافاصله رسانه‌های غربی این واقعه را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی عنوان کردند.                                

همچنین منابع  موثق تاکید می‌کنند که تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است و ‌تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.


ارتش: هیچ حادثه‌ای نداشتیم

در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.


با وجود پدافند به موقع و نابودی چند ریزپردازنده و برقراری آرامش در اصفهان و تبریز، رسانه‌های خارجی سعی در بزرگ‌نمایی این عملیات شکست‌ خورده دارند.              


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار