برگزاری «رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت» +تصاویر

«مسعود بصیری» مسئول بسیج رسانه سپاه تهران بزرگ گفت: زنان دغدغه‌مند باید بتوانند یکدیگر را پیدا و دغدغه‌هایشان را تبدیل به تولید محتوا کنند.


به گزارش راه شلمچه، رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت با حضور سخنرانان مطرح بین‌المللی از لبنان، فلسطین، پاکستان و جامعةالمصطفی (ص) صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

«مسعود بصیری» مسئول بسیج رسانه سپاه تهران بزرگ، طی سخنانی در این رویداد رسانه‌ای اظهار داشت: استفاده از ظرفیت، اندیشه و حضور بانوان، یک اصل است و حوزه‌ای که می‌تواند این را به منصه‌ظهور برساند، رسانه است.

وی افزود: بازتاب و نمایش دغدغه‌های زنان باید ضریب پیدا کند و از آن حمایت و پشتیبانی شود؛ زنان دغدغه‌مند باید بتوانند یکدیگر را پیدا و دغدغه‌هایشان را تبدیل به تولید محتوا کنند.

بصیری ادامه داد: باید در حوزه زنان کارگروه تشکیل دهیم تا دغدغه‌ها و مطالب این حوزه را احصاء کنند و به رسانه بیاورند. خوب است در این مورد جلسات ماهانه و هفتگی تشکیل شود.

مسئول بسیج رسانه سپاه تهران بزرگ گفت: مشکل مالی، راحت حل می‌شود، اما سخت‌تر از مشکل مالی، همت و باورمندی به حوزه زنان، وقت گذاشتن و تلاش کردن برای این حوزه است.

زینب شریعتمدار مدیر موسسه حامیان مقاومت اسلامی نیز با بیان اینکه آنچه مقاومت غزه را سرپا نگاه داشت تلاش رسانه‌ها بود و اگر این رخدادهای رسانه را بازتاب نمی‌دادند امروز دانشجوی مسیحی و آمریکایی همراه مساله فلسطین نبودند خاطرنشان کرد: بانوان رسانه‌ای ما اگر پیشران عرصه خبری جبهه مقاومت نباشند بخش جدی از مقاومت را از دست می‌دهیم. بخش پشتیبان جبهه مقاومت که امروز به عنوان جبهه پشت سر نیست و خط مقدم تعریف شده باید توسط بانوان مدیریت شود.  لبنان همه‌اش حزب‌الله نیست و حزب‌الله، همه لبنان نیست اما حزب‌الله توانست در لبنان قدرت خود را به اثبات برساند.

وی افزود: ما جنس حزب‌الله و مقاومت و یحیی سنوار را نشناختیم. من مکلف هستم که واقعیت میدان را نشان دهم. سراغ بچه‌های لبنان و فلسطین برویم و از جریان هفتم اکتبر تا اکنون را بررسی کنیم. این دست‌فرمان‌هایی که در رسانه دیده می‌شود خواسته یا ناخواسته هدایت شده هستند که بازی کثیفی را شروع کرده‌اند. این‌ها را باید رسانه‌ها بازتاب دهند تا جبهه مقاومت قلب واقعیت نکند. این که زینب سلیمانی سخنگوی بیت حاج قاسم شود، حرف دارد. ما حواسمون نیست که باید زینب باشیم. حضور زنان را در جهاد دفاعی داریم اما این که حضرت زینب(س) در صف مقدم نایستاد برای بازتاب حقایقی بود که در پشت صف مقدم به عنوان رسالت خود انجام می‌داد.

شریعتمداری افزود: جهاد شما جهاد تبیین است اما دیگر جهادها هم بر عهده شماست. امروز نیاز داریم رسانه‌ها پای کارهای خورد و کوچک اما فراگیر باشند تا این فضای رسانه‌ای بازتاب این‌ فعالیت‌ها باشند. قدر مسوولیت خود را بدانید. اگر بچه‌های رسانه‌ای غزه نبودند جهان بیدار نمی‌شد. انقلاب اسلامی ما همواره ضدصهیونیستی بود این کلام امام راحل بود. بیشتر آنهایی که پای کار آمدند مسیحی و یهودی هستند.

وی خطاب به جامعه رسانه‌ای به ویژه بانوان گفت: بگذارید حضرت آقا خطاب به ما بگویند شما پرچمداران جبهه مقاومت هستید.

 

جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگ است

 

بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه  با تاکید بر این مطلب که امسال عام الحزن جهان اسلام است و امسال سال ۶۰در زمان پیامبر(ص) دوباره تکرار شد و بزرگانی را از دست دادیم که در همان زمان پیامبر(ص) هم دوباره این وقایع رخ داد اما حکمت خدا این بود که در عوضش حکومت اسلامی شکل گرفت تمام شواهد بر این است که اینها مقدمه نابودی اسرائیل است گفت: ازغلبه فرهنگی دشمن در این ادوار نباید غفلت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن در عقبه مقاومت کار می‌کند و جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگ است و اگر از این موضوع غافل شویم به مشکل می‌خوریم وقتی این جلادها در بحبوحه جنگ صحبت از حجاب در ایران می‌کنند نشان می‌دهد که این چالش در الگوریتم نظامی است به همان اندازه که غفلت از لبنان و فلسطین عرصه را برای مسلمان تنگ می‌کند در سنگر فرهنگ هم نباید کوتاهی داشته باشیم و باید بدانیم آنها به یک نقطه پایدار رسیده‌اند و همیشه دنبال سنگر بعدی هستند از حجاب برهنگی را آوردند و پس از آن در خصوص سایر مصداق‌ها حرکت می‌کنند.

بانکی پور ادامه داد: دلیل عدم موفقیت در مسئله حجاب دو مورد مهم بوده است اول اینکه دشمنان همگی یک نظر داشتند اما ما در کشور با یک استراتژی روبه رو نبودیم دشمن با برنامه منسجم آمده بود و ما برای این موضوع برنامه نداشتیم و کارآمدی کافی نداشتیم و این بود که بحث لایحه عفاف و حجاب مطرح شد که اکنون به قانون تبدیل شده است و در خصوص‌ اجرا باید ابلاغ شود تا این موضوع اجرا شود. زمینه‌های رسانه ای را داشته‌ایم و ظیفه حال حاضر روایت درست قانون عفاف و حجاب برای مردم است. جنگ جنگ روایت‌ها است. برخورد هوشمند با برهنگی عنوان قانون حمایت از خانواده است در خصوص موضوع برهنگی تمام مردم ایران یک نقطه نظر دارند و همگی مخالف این هستند که در جامعه برهنگی و بی عفتی رخ بدهد و از همین موضوع می‌توانیم در این عرصه بهره ببریم.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار