جشن پرسپولیس با هدیه رامین رضاییان

پرسپولیس در حالی شهرآورد یک‌صدو‌چهارم را برد که در بیشتر زمان بازی نسبت به استقلال برتر بود.

به گزارش راه شلمچه، شهرآورد پایتخت که برای سومین بار در تاریخ رقابت‌های دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در خارج از تهران و اینبار در اراک برگزار شد. دربی سرخ‌آبی‌ها یک‌بار سال ۱۳۷۳ در بندرعباس و یک دیدار هم در سال ۱۳۸۱ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد که هر دو بازی با تساوی به پایان رسیده بود.

این مسابقه امروز(چهارشنبه 4 مهر 1403) از ساعت 19  در هفته ششم از بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتربه میزبانی ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک آغاز شد.

استقلال میزبان در این دیدار با؛ سیدحسین حسینی، سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی پور، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، اندونگ، محمدحسین اسلامی، ماشاریپوف، بلانکو و سیلوا به زمین رفت.

الکسیس گندوز، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه و علی علیپور، بازیکنانی بودند که در ترکیب ابتدایی پرسپولیس بودند.

استقلال حمله خطرناکی را از سمت راست انجام داد که قبل از این حمله با برخورد استوک میلاد محمدی به سر گوستاوو بلانکو، مهاجم استقلال باعث شکستگی سر این بازیکن شد.

 لحظات حساس

در دقیقه 1 حمله خطرناک استقلال روی دروازه پرسپولیس بی‌ثمر بود.

 سانتر فرشاد فرجی در دقیقه 12 از سمت چپ خط دفاعی استقلال به محوطه جریمه با ضربه سر وحید امیری همراه بود که این توپ با اختلاف زیاد از بالای دروازه آبی‌پوشان به بیرون رفت.

دقیقه 21 وحید امیری با پرتاب‌ بلند خود به محوطه جریمه استقلال، خطر ساز شد اما گلی را به همراه نداشت.

 ضربه سر خطرناک علی علیپور  در دقیقه 23 روی سانتر فرشاد به کرنر رفت که نهایتا این توپ هم بی ثمر بود.

دقیقه ۲۶ بازی ابوالفضل جلالی پشت ضربه کرنر ایستاد، سانتر او به تیر دوم پرسپولیس روی سر بازیکن استقلال ننشست تا این توپ دفع شود. 


مالکیت توپ تا این لحظه ۵۲ به ۴۸ به نفع پرسپولیس 

 سانتر ابوالفضل جلالی در دقیقه 28 به تیر دوم پرسپولیس با ضربه سر بلانکو همراه بود، این توپ با اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون از دروازه رفت.

 شوت سنگین فرشاد احمد زاده در دقیقه 33 را دروازه استقلال دفع ناقص کرد که پرسپولیسی‌ها تصاحب کردند اما ضربه علی علیپور را  سیدحسین حسینی دفع کرد.

 

تا در دقیقه ۳۷ مالکیت بازی ۵۷ به ۴۳ به سود پرسپولیس

 حمله استقلال در دقیقه 39 از سمت راست با رامین رضاییان آغاز شد، توپ ارسالی را گندوز ناقص دفع کرد تا ابوالفضل جلالی صاحب توپ شود و با یک شوت پای چپ تیر عمودی دروازه پرسپولیس را به لرزه در آورد.

دقیقه ۳+۴۵: سانتر خطرناک و رو به جلوی امید عالیشاه با خروج حسین حسینی و دفع او همراه بود. روی این صحنه پرسپولیسی‌ها به خطای سیلوا روی امیری اعتقاد داشتند.

در نیمه اول سهم سرخپوشان در خلق موقعیت بیشتر بود و در این نیمه دو تیم با تساوی بدون گل رضایت دادند.


شروع  نیمه دوم توپ و میدان را پرسپولیس در اختیار داشت.

دقیقه ۵۴ شوت امید عالیشاه با برخورد به بازیکن استقلال به شکلی خطرناک از بالای دروازه آبی‌پوشان راهی کرنر شد که این کرنر ثمری نداشت.

دقیقه ۵۸ ارسال خوب جلالی از نقطه کرنر روی سر مهاجم استقلال نشسست اما گندوز با جایگیری خوب توپ را جمع کرد.

دقیقه ۷۰ موقعیت خوب برای پرسپولیس از روی ضربه کاشته پشت محوطه جریمه با حرکت پا به توپ عالیشاه به دست آمد که در این صحنه هواداران استقلال با سنگ بازیکن خودشان، سیلوا را زدند و بازی متوقف شد.

شوت عالیشاه در قیقه 73 از روی ضربه ایستگاهی به سر مدافع استقلال خورد و به کرنر رفت.

دقیقه ۷۸ شوت محکم و بی دقت سروش رفیعی از پشت محوطه با اختلاف از بالای دروازه حسینی بیرون رفت.

دقیقه ۹۰ خطای رامین رضاییان روی سعید مهری در محوطه جریمه منجر به ضربه پنالتی برای پرسپولیس شد. کنعانی زادگان پشت این ضربه ایستاد و  بازی را یک بر صفر کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار