حاشیه‌سازها انصافا استاد تمام‌اند!

حاشيه‌ها را به متن ترجيح مي‌دهيم؛ اين را برخي خوب فهميده‌اند؛ حاشيه مي‌سازند و انصافا هم استاد تمام اند. نه اينکه متن را بپوشانند، حاشيه را جذاب طراحي مي‌کنند تا چشمت به متن دوخته نشود؛ تا غلط‌هاي فاحش متن را نبيني و سر و صدا نکني. حاضر است به غلط‌هاي نيم نمره‌اي حاشيه بپردازي و از غلط‌هاي خانمان برانداز غافل شوي.

به گزارش راه راه شلمچه، |محسن پيرهادي  مديرمسئول روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت: حاشيه‌ها را به متن ترجيح مي‌دهيم؛ اين را برخي خوب فهميده‌اند؛ حاشيه مي‌سازند و انصافا هم استاد تمام اند. نه اينکه متن را بپوشانند، حاشيه را جذاب طراحي مي‌کنند تا چشمت به متن دوخته نشود؛ تا غلط‌هاي فاحش متن را نبيني و سر و صدا نکني. حاضر است به غلط‌هاي نيم نمره‌اي حاشيه بپردازي و از غلط‌هاي خانمان برانداز غافل شوي. خانواده‌هاي بسياري با موضوع معلوليت و مصائب آن دست و پنجه نرم مي‌کنند و روزگار مي‌گذرانند. جامعه‌اي که علاوه بر آن که کوچک هم نيست، بسيار آسيب پذير است و جامعه بزرگتري را هم درگير مسائل معلوليت مي‌کند.
در بودجه ۹۸، دو هزار ميليارد تومان براي معلولان در نظر گرفته شده است که احتمالا طبق روال گذشته، بخش قابل توجهي از آن محقق نمي‌شود و براي جامعه معلولان با هزينه‌هاي بالاي آنها حتي کل اين رقم هم گره گشا نيست چه برسد با تأمين ناقص اين رقم. کارشناسان ارزيابي مي‌کنند که بودجه لازم براي موضوع معلولان، بسيار بيشتر از ۲ هزار ميليارد تومان است.
۲۰۰ هزار تخت ويژه معلولان نياز داريم درحاليکه يک هزارم آن موجود است! ويلچر امروز ۱۵ ميليون تومان قيمت دارد و وام خريد آن با زماني که قيمتش حدود ۳ ميليون تومان بود تغييري نکرده.
چند نفر از تجمعات اعتراضي معلولان خبر دارند؟ چند نفر در آن شرکت کرده‌اند؟ شايد حق باشد که بگوييم معلولان واقعا فراموش شده‌اند، در حالي که بسياري از مسائل‌شان بر روي زمين مانده، بسياري از معابر و وسايل نقليه برايشان مناسب‌سازي نشده، وام خريد ويلچر و تجهيزات مورد نيازشان، به هيچ وجه پاسخگوي نيازشان نيست و در اعتراض به اين مسائل تجمع کرده اند، صداي اعتراضشان به گوش مردم و مسئولين نرسيده است، در حالي که براي موضوعات حاشيه‌اي و کم اهميت، تجمع و سر و صداي زيادي بلند مي‌شود. همه اين‌ها، نشان دهنده آن است که وقتي حاشيه پررنگ شود، متن گم مي‌شود. جامعه و رسانه‌اي که اولويتش جابه‌جا شود، بايد هم مسائل معلولان که طاقت بسياري از خانواده‌ها را طاق کرده، فراموش کند. درست همين چند روز پيش بود که رهبر معظم انقلاب در ديدار با هيئت دولت، از ضرورت پرهيز از حواشي و اولويت‌بندي براي حل مسائل اصلي سخن گفتند، مسائلي که اگر فهرست شوند، حتما مصائب زندگي معلولان يکي از آن‌هاست، اما در همين چند روز، برخي چنان حاشيه‌سازي کرده‌اند که نه تنها متن، بلکه ضرورت توجه به اصول نيز فراموش شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار