دشتی اردکانی در آخرین نطق میان‌دستور مجلس یازدهم:

خدا را شاهد می گیرم که لحظه ای بدون دغدغه درد و رنج مردم حوزه انتخابیه نبودم

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: کوشیدم طی 4 سال گذشته تمام توان خود را به کار گیرم تا ریل گذاری غلط سال های قبل در اردکان از مسیر توسعه نامتوازن به مسیر منافع مردم شهرستان بازگرداند، اما مگر می شود رویدادی که طی 2 دهه شکل گرفته و قوام یافته در 4 سال به طور کامل اصلاح شود.

به گزارش راه شلمچه، محمدرضا دشتی اردکانی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی معظم کل قوا و دلاورمردان ارتش، گفت: اکنون که بعد از 4 سال حضور در جایگاه نمایندگی مردم اردکان، این مسئولیت را به منتخب دیگر مردم تحویل خواهم داد، بار دیگر به عهد خود در انجام صادقانه همه امور و پیگیری متعهدانه مشکلات منطقه اشاره می کنم و خدا را شاهد می گیرم که لحظه ای بدون دغدغه درد و رنج مردم حوزه انتخابیه نبوده و نخواهم بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این شهرستان که از سال ها در مسیر توسعه نامتوازن قرار گرفت، امروز نیز به مانند دیروز از تبعات این روند نامناسب توسعه در رنج است، گفت: همشهریان من که به ساکنان یونان کوچک شهرت دارند در بیشتر ایام سال از هوای پاک برای نفس کشیدن بی بهره هستند؛ آلودگی هوا نه تنها باعث درد و رنج جان و روان مردم بلکه بر مشکلات جسمی و شیوع بیماری های تنفسی در میان آنها افزوده است البته گزارش هایی نیز درباره نرخ ابتلا به سرطان در میان اردکانیان وجود دارد که نباید بی ارتباط با آلودگی هوا باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه آب آشامیدنی گوارا در لوله های آب منازل مردم کیمیا شده است، عنوان کرد: مردمان اردکان باید به مانند نیاکان خود که برای برداشت آب، کوزه به دست به آب انبارها مراجعه می کردند با در دست داشتن ظرف های خود به مراکز برداشت آب شیرین رجوع کنند؛ این در حالی است که صنایع این شهرستان جلوی چشم مردم، آب شیرین و گوارا را برای سرد شدن آتش لوله ها و خطوط تولید خود می بلعند.

دشتی اردکانی با بیان اینکه جمعیت ساکن شهرستان اردکان طی دو دهه، رشدی بیش از دو برابر داشته است، گفت: اگر به این نرخ رشد بنگریم، اردکان رکورددار پذیرش نیروهای مهاجر در ایران است. ما از شهرهای کوچک و بزرگ میزبان کسانی هستیم که به اینجا آمده و باعث کاهش سرانه های درمانی، بهداشتی، رفاهی، تفریحی، آموزشی و ورزشی شده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از سوی دیگر گسترش تضادهای فرهنگی، آسیب های اجتماعی و برخی معضلات و مشکلات دیگر به همین دلیل است. روند توسعه نامتوازن در اردکان، صنعت را در برابر فرهنگ قرار داده و این نامتوازن بودن بر همه عرصه های زندگی این مردم سایه افکنده است تا جایی که تفاوت شدید درآمدها، انگیزه خدمت در دستگاه های دولتی را به شدت کاهش داده و به ویژه قشر فرهنگی، کارمندان، معلمان و پرستاران مدافع سلامت را در فشار زندگی دوچندان قرار داده است.

وی اضافه کرد: افزایش جمعیت ناگهانی، نیاز به خدمات سلامت را افزوده و نیز فضای تحصیل برای دانش آموزان را به شدت تنگ کرده است. از زاویه دیگر عدم مدیریت صحیح بومی در اردکان باعث ایجاد فضای یأس و ناامیدی در میان ساکنان و عدم اعتماد برای دلسوزی جهت رفع آلودگی برای سلامت مردم شده است.

دشتی اردکانی ادامه داد: متأسفانه برخی قوانین مهم در حوزه مناطق تحت اثر معادن و نیز عوارض آلایندگی در استان از سوی متولیان امر به درستی اجرا نمی شود و در سال گذشته مدیریت شهری شهرستان را به شدت دچار چالش و مشکلات مالی کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: کوشیدم طی 4 سال گذشته تمام توان خود را به کار گیرم تا ریل گذاری غلط سال های قبل در اردکان از مسیر توسعه نامتوازن به مسیر منافع مردم شهرستان بازگرداند، اما مگر می شود رویدادی که طی 2 دهه شکل گرفته و قوام یافته در 4 سال به طور کامل اصلاح شود.

وی همچنین با بیان اینکه اردکان، امروز علیرغم تلاش های صورت گرفته با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که علاوه بر موارد ذکر شده، بحث بازتوزیع نادرست ثروت و ایجاد شکاف های طبقاتی نگران کننده در این شهرستان از جمله این آسیب ها است، گفت: من می خواهم صدای فریاد اعتراض مردم شریف شهرستان اردکان را به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانم و از ایشان می خواهم تا بیش از این بر جسم خسته این شهرستان، تازیانه توسعه نامتوازن را فرود نیاورند و به فرهنگ و پیشینه این دیار که دیار علم، ادب، گفتگو و فرهنگ است، احترام بگذارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های خالصانه تیم دولت، گرانی های سرسام آور، نفس مردم را گرفته است. در برابر شرمندگی پدرانی که با دستان پینه بسته و قلب های شکسته خود باید پاسخگوی خانواده خود باشند چه کسی پاسخگو خواهد بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار