خط‌شکن‌ترین لشکر در بزرگترین عملیات دفاع مقدس +فیلم

حضور سردار مرتضی قربانی به عنوان فرمانده لشکر و سردار علی اکبرنژاد یکی از مطرح‌ترین فرماندهان پیشتاز در عملیات‌ها باعث می‌شد تا هر محوری که لشکر ویژه 25 کربلا حضور پیدا می‌کرد با پیروزی به پایان برسد.

به گزارش راه شلمچه، هفته دفاع مقدس فرا رسید و هشت سال پایمردی مردم ایران در مقابل رژیم بعثی عراق که به پشتوانه همه کشورهای استکبار به ایران حمله کرده بود، ستودنی است. 

رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس به دلیل اعتقاد به خداوند و اعتقاد به معاد، مقاومت و ایستادگی مثال زدنی بودند که رمز پیروزی آنها در صحنه‌های نبرد همین مقاومت و ایستادگی‌شان بود که توانسته بودند پیروزی‌های چشمگیری را در عملیات‌‌ها به دست آورند.

در میان لشکرهای دفاع مقدس، لشکر ویژه 25 کربلای مازندران خیلی مشهور بود که این لشکر همواره به‌عنوان یک لشکر خط‌شکن شناخته بود که رهبر معظم انقلاب صفات لشکر ویژه 25 کربلای مازندران را « قوی؛ قدرتنمد؛ خط شکن و خط نگهدار » بیان کرده بودند.

عملیات کربلای ۵ یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان ایرانی در طول جنگ تحمیلی بود که در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز یازهرا (ع) در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد؛ عملیاتی که تنها چند روز پس از عدم موفقیت در عملیات کربلای ۴ صورت گرفت و شکست سنگینی به رژیم بعث عراق وارد کرد.


سهم مازندرانی‌ها هثل همیشه در همه عملیات‌ها که پررنگ بوده، در عملیات کربلای 5 هم اثرگذار بود.

حضور سردار مرتضی قربانی به عنوان فرمانده لشکر و سردار علی اکبرنژاد یکی از مطرح‌ترین فرماندهان پیشتاز در عملیات‌ها باعث می‌شد تا هر محوری که لشکر ویژه 25 کربلا حضور پیدا می‌کرد با پیروزی به پایان برسد که در عملیات کربلای 5 علی اکبرنژاد فرمانده گردان مسلم بن عقیل در کنار مرتضی قربانی و دیگر فرماندهان این لشکر باعث پیروزهای چشمگیری شده بودند که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

 

 


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار