عقده‌گشایی عباس عبدی و اصلاح‌طلبان به خاطر یک خبر!

 انتشار خبر تغییر محل نشست خبری وزرای خارجه ایران و عربستان باعث شد تا اصلاح‌طلبان غربگرای داخلی بابت توافق صد روز گذشته عصبانیت خود را از این طریق آشکار کنند.           

به گزارش راه شلمچه، عصر روز گذشته خبرنگار جام جم علت جا‌به‌جایی ناگهانی نشست مشترک وزرای خارجه ایران و سعودی در ساختمان وزارت خارجه را  تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی دانسته بود.

خبرگزاری تسنیم در این باره نوشته بود؛ «همه چیز به صورت عادی پیش می‌رفت و قرار بود نشست در سالن همیشگی و با تابلوی شهید سلیمانی برگزار شود اما یکی از خبرنگاران اصلاح‌طلب توئیتی را علیه عربستان و شبکه العربیه منتشر کرد و با رجزخوانی، طرف عربستانی را تحریک کرد و به همین دلیل محل مذاکرات تغییر کرد!!»

پس از اینکه توافق ایران و عربستان به میزبانی چین به صورت رسمی اعلامی شد جریان غربگرایی داخلی از این توافق خوشنود به نظر نمی‌رسیدند و تا اینکه عصر روز شنبه(27 خردادماه) محل نشست مشترک وزرای خارجه ایران و عربستان تغییر ناگهانی داشت بهترین فرصت برای اصلاح‌طلبان بود تا این اتفاق مهم و بین‌المللی  را به حاشیه برده و تا حدودی موفقیت دولت رئیسی را با عقده‌گشایی خودنمایی کنند.

بر فرض اینکه این خبر درست بوده باشد اما دلیل ذوق زدگی جریان اصلاح‌طلب با پاس گل دادن به بیگانگان جای تأمل دارد.

رحمت‌الله بیگدلی، یکی از به اصطلاح فعال سیاسی که در انتخابات مجلس گذشته هیچ اقبالی نداشته در واکنش به جابه‌جایی محل نشست دیدار وزاری ایران و عربستان نوشت: تصور کنید این عقب‌نشینی در زمان روحانی روی می‌داد الان کفن‌پوشان حرفه‌ای چه می‌کردند؟

عباس عبدی هم در توهینی آشکار و قضاوتی عجولانه در توییتی نوشت: با تغییر محل مصاحبه مخالف نیستم . اصولا اصل ایجاد این روابط مستلزم رعایت برخی نکات است.ولی آنانی که تا دیروز حاج قاسم را فریاد می‌زدند اگر این اتفاق در زمان ظریف رخ می‌داد چه می‌کردند؟‌سرتان را پایین بگیرید و بروید.خود را در حد یک مهره حقیر تنزل داده بودید بیشتر ادامه ندهید.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص تغییر محل گفتگوهای رسانه‌ای دو وزیر را بی‌اساس دانست و دلیل این تغییر را بروز مشکل فنی و عدم امکان اجرا در محل تعیین شده قبلی دانست که با تعییر مکان، این گفتگو در محل مذاکرات رسمی برگزار شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار