عواقب وخیم برای رژیم صهیونیستی

گزارش گاردین در سالگرد نبرد طوفان الاقصی در غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی پس از یک سال نتوانسته به اهداف خود برسد و خسارات جانی و مادی سنگینی متحمل شده است. این گزارش به عملیات موشکی ایران و تلفات نظامیان اسرائیلی در مرز لبنان اشاره کرده و وضعیت کنونی را نگران‌کننده توصیف می‌کند. 

به گزارش راه شلمچه به نقل از تسنیم، در حالی که یک سال از نبرد تحت عنوان طوفان الاقصی در غزه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی تنها با کشتار گسترده غیرنظامیان بی‌دفاع مواجه بوده و در تحقق هیچ یک از اهداف جنگی‌اش، به ویژه نابودی مقاومت و بازگرداندن اسرای خود از غزه، موفق نبوده است. در این راستا، یک رسانه انگلیسی در سالگرد این نبرد به تحلیل وضعیت اسرائیل پرداخته و نوشته است که این رژیم در چندین جبهه متحمل خسارات جدی انسانی و مالی گردیده و همچنین به تدریج از قدرت بازدارندگی‌اش کاسته می‌شود. این وضعیت سؤال مهمی را به ذهن متبادر می‌سازد: اسرائیل چگونه با این چالش‌ها روبرو خواهد شد؟

روزنامه گاردین در ادامه، به عملیات وعده صادق 2 ایران علیه رژیم صهیونیستی به عنوان واکنشی به اقدامات خصمانه این رژیم اشاره کرده و تصریح کرد که حملات موشکی ایران به وضوح نشان داد که این موشک‌ها قادر به عبور از سپرهای دفاعی اسرائیل بوده و کلاهک‌های جنگی آن‌ها به دقت در هدف‌های معین فرود می‌آید.

به نقل از تحلیلگران غربی، این رسانه به بررسی تصاویر ماهواره‌ای از خسارات وارده به رژیم صهیونیستی ناشی از حملات ایران پرداخت و افزود که نگرانی‌ها از احتمال تبدیل درگیری مستقیم ایران و اسرائیل به مواجهه‌ای طولانی مدت، راه را برای پرسش‌های جدیدی هموار می‌کند: اسرائیل چگونه در برابر این تهدیدات مقاومت خواهد کرد؟

در ادامه، گاردین به آسیب‌های وارده به نظامیان اسرائیلی در مرز لبنان و کشته و زخمی شدن نزدیک به 200 نفر از آن‌ها به دست رزمندگان حزب‌الله اشاره کرده و تأکید کرد: به دنبال حملات موشکی ایران، درگیری‌های شدید میان نیروهای اسرائیلی و حزب‌الله در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی رخ داده و تعداد قابل توجهی از نظامیان اسرائیلی در چندین نقطه متحمل تلفات سنگین شدند.

گاردین همچنین بیان داشت که حزب‌الله به دلیل آمادگی‌های چندین ساله‌اش، قادر به دفاع از مواضع خود در جنوب لبنان است. این در حالی است که مقامات اسرائیلی سعی دارند حماس را به عنوان نیرویی شکست‌خورده معرفی کنند، اما واقعیت‌ها نشان می‌دهد که حماس به ویژه در شمال غزه همچنان قدرت و نفوذ خود را حفظ کرده است.

در پایان، گاردین خاطرنشان کرد که این مسائل نشان‌دهنده وجود تضاد قابل توجهی میان اظهارات رسمی اسرائیل و واقعیت‌های میدانی در منطقه پرتنش فعلی هستند. این واقعیت ما را به این پرسش می‌رساند: آیا اسرائیل واقعاً تمایلی به افزایش تنش‌ها با ایران دارد؟

سیلی محکم ایران به نتانیاهو/چرا وعده صادق 2 بسیار مهم است؟عیدی موشکی ایران به نتانیاهو در یک سالگی طوفان‌الاقصیهزینه 5 میلیارددلاری اسرائیل در تنش‌زایی با ایران و حزب‌الله


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار