معاف؛

لزوم اتخاذ استراتژی های قرآنی در مواجهه اکنون ما با رژیم صهیونیستی

برخی نوشتند «وعده صادق ۲» در پاسخ به هنیه و سیدحسن نصرالله  بود!! حال آنکه این عملیات به تعبیر رهبری حداقلی بود و حتی پاسخ خون پاک هنیه هم نبود و حتما باید سران مهم آنها را زد و هنوز پاسخ جنایت آنها در شهادت شخصیت بی بدیلی مثل سیدحسن داده نشده است.

راه شلمچه- دکتر علیرضا معاف؛  راهبردها و راهکنشها و راهکارهای پیشنهادی قرآن کریم در مواجهه اکنونی و فوری با رژیم صهیونیستی و پیشنهاد دو راهبرد تصریحی برگرفته از دو واژه "لینه -نرمی" و "غلظت-سختی-خشونت":

1 آیات سوره حشر و واژه "لینه"  و روش جالب پیامبر در جنگ با قلعه یهودیان بنی نضیر:

یهودیان بنی نضیر،قبیله موذی و پرآزاری بودند که از هیچ فرصتی برای اذیت مسلمانان دریغ نمیکردند، در جنگ مسلمانان با یهود در مدینه، دژی مستحکم وجود داشت که نامش را میتوان گنبد آهنین گذاشت. درون قلعه را هم سرزمین‌های اشغالی می‌نامیم که با این دژ محافظت می‌شد و قرار بود یهود عنود از آن بیرون ریخته شوند تا از آن نقطه به کارشکنی ادامه ندهند. مسلمانان حتی نتوانستند درون قلعه را تیر(موشک)باران کنند و یا دیوار قلعه را خراب (هَک و نفوذ) کنند. پس به دستور پیامبر، ابتدا شریانهای اقتصادی داخل قلعه را دچار اختلال کردند و کاری متفاوت کردند: شروع کردند به قطع نخل در نخلستان‌های اطراف قلعه.

در روزگاران گذشته، خانه ها را به صورت تجمیعی در قالب یک روستا می‌ساختند و زمین‌های کشاورزی را در اطراف آن شکل می‌دادند. به این شیوه، تامین امنیت جامعه نیز بسیار آسان‌تر می‌شد که از طرق مختلفی از جمله دیوار و دژ و قلعه اطراف محل تمرکز جمعیت، حاصل می‌گشت. باغات اطراف، اموال مردم درون قلعه و منبع اقتصادی آنها بود.
میتوان تطبیقی بین این باغات در جنگ با بنی‌نضیر و «شریان های واردات اقتصادی رژیم اشغالگر قدس» انجام داد. کاری که انصارالله یمن در جنگ غزه انجام میدهد برخاسته از این منطق قرآنی ست و واقعا موثر بوده است. نکته جالب آنکه از تعبیر قرآنی "لینه" در یک جنگ تاریخی، می‌توان نسخه دیگری نتیجه گرفت:

پیامبر به شیوه جدیدی در آن جنگ، شریان‌های اقتصادی یهود داخل قلعه را هدف گرفت، چون در آن مدت محاصره ، واردات و صادراتی از قلعه رخ نمی‌داد تا شریان بیرونی وجود داشته باشد و بخواهد هدف قرار گیرد، بنابراین آنچه هدف گرفت، حذف اموال افراد داخل قلعه و از کار انداختن پشتوانه های اقتصادی آنها در جنگ بود. اموالی که در خارج از قلعه و بدون حفاظ و دژ و گنبد آهنین بود مورد هدف قرار گرفت. مفسران معتقدند که به کنایه از همین آسانیِ جنگ به «لینه» (نرم) نام گرفت تا خداوند در ادامه‌ی سوره به مسلمین یادآوری کند که کار سخت نظامی در این جنگ انجام ندادند و این روش، سریعتر و آسانتر جواب میدهد.

بر اساس پیشنهادات قرآن، به محور مقاومت و کنشگرانش خیلی توصیه ها می توان کرد. توصیه به این که محاصره را کامل کنند: اعم از ناامن کردن پروازهای رژیم، تا فعال کردن همه اضلاع زمینیِ محاصره مانند سوریه و کرانه باختری (و اردن) و ناامنی مدیترانه و بنادر دریایی و مسیرهای دریایی. و میتوان توصیه‌ای به آحاد مسلمانان داشت: به اموال خصوصی اهالیِ رژیم ضربه بزنید.

برای قطع شریان‌های اقتصادی یا تکمیل محاصره، نیاز به کار امنیتی و نظامی است که از هرکسی بر نمی‌آید و کار مجموعه های حرفه ای نظامی است . خوب یا بد، هنوز کسی خط لوله باکو و کشتی‌های ترکیه و میدان‌های گازی درون رژیم را ناامن نکرده است. عملیات استشهادی در کرانه باختری هم هنوز کمتر از چیزی است که باید باشد، بنابراین یک راهکار جدید آن است که «هزینه ضربه را پایین بیاوریم و تعداد ضربات را بالا ببریم و ضربات اقتصادی موثر بزنیم» تا همه مسلمانان و جریانات کوچک مقاومت بتوانند آن را انجام دهند.ضربه زدن به اموال اهالی و طرفداران رژیم در هر جای جهان، از این جنس است.

فقط نیاز به یک منبع از داده ها و اشتراک گذاری آن داریم، که اموال صهیونیست ها را در همه کشورهای جهان خصوصاً امارات و احیاناً ترکیه و سایر کشورها، مشخص و معرفی کند. اموال سران و مسئولین رژیم که خارج از رژیم اموالی دارند.

 سرانجام ماجرای بنی نضیر چه شد؟ قطع لینه، باعث شد یهودِ مال‌دوست مال پرست خودش از ادامه جنگ منصرف شود و در کمال ناباوری (ما ظننتم ان یخرجوا...) همین حربه‌ی ساده برای یهود لجوج جواب داد و بازدارندگی ایجاد کرد درحالی که شاید برای اقوام دیگر چندان جواب نمی داد. بنی نضیر به مذاکرات و «آتش‌بس» پیوست و نهایتا از سرزمین های اشغالی اخراج شدند و قلعه توسط مسلمانان فتح شد.


2- ستراتژی قرآنی "غلظت شدید"و "ضربات مستمر و موثر":

صهیونیستها بسیار بزدل هستند و حتی با برساختهای رسانه ای هم نتوانستند ترس عمیق خود را پنهان کنند، بنابراین یک سوال راهبردی در مواجهه ما و آنها پیش می آید که چرا جبهه مقاومت باید مستمرا به اسراییل ضربات پی در پی و موثر بزند و چرا ایران باید مجدد به اسراییل حمله کند؟ و چرا یک لحظه نباید به این سگ هار فرصت نفس کشیدن داد؟

ابتدا دقت کنید که اسراییل اساسا حق قانونی حمله به ایران و هیچ کشوری را ندارد و واژه «پاسخ» برای او صدق نمی کند، بلکه ما اخیرا پاسخ جنایت او در قلب تهران را دادیم.

برخی نوشتند «وعده صادق ۲» در پاسخ به هنیه و سیدحسن نصرالله  بود!! حال آنکه این عملیات به تعبیر رهبری حداقلی بود و حتی پاسخ خون پاک هنیه هم نبود و حتما باید سران مهم آنها را زد و هنوز پاسخ جنایت آنها در شهادت شخصیت بی بدیلی مثل سیدحسن داده نشده است.

هنوز لیست مفصلی از جنایات اسراییل مثل شهادت فخری زاده و سید رضی و... هستند که متقابلا قصاص نکردیم و اخیرا هم خبر بمباران  بیمارستان هلال احمر ایران رسیده که حتما باید در لیست تنبیه قرار داده شود.

هر نوع سستی مقابل یک سگ هار با هر توجیهی، یعنی تشویق او به حمله مجدد که خلاف اغراض ما از پاسخ  یعنی تحقق «بازدارندگی دائمی» است. باید پاسخ هر اتفاقی را را برای خودمان محفوظ بدانیم و او بداند که دیر یا زود میزنیم.

الان هم در فضای افکار عمومی، احتمال وحشی گری مجدد صهیونیستها و حمله به خاک ایران وجود دارد، در هر حال اگر حماقت کرد و به ما حمله کرد و حتی فقط مراکز نظامی و یا اقتصادی را هدف قرار داد به قاعده قرآنی "غلظت" ، فورا پنج دسته از اهداف راهبردی در دستور کار مسوولان نظامی و موشکی قرار خواهد گرفت :

زیرساختها و فرودگاه ها و آشیانه های هواپیمای پیشرفته نظیر اف۳۵
انبارهای سلاح در درون و بیرون شهرها و شهرک ها
ساختمانهای مراکز امنیتی مثل موساد و شاباک
سران نظامی و جنگی اسراییل
مراکز حساس پالایشگاهی و نیروگاهی و زیرساختی اسراییل

سوره توبه آیه ۱۲۳ پاسخ ما را مشخص کرده است:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً  وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار