+ویدئو:

مقایسه جلیلی و لاریجانی در یک جایگاه و یک ماموریت، از زبان ظهره وند

دیپلمات سابق ایرانی از حیف و میل بیت المال توسط علی لاریجانی، بعنوان دبیر وقتِ شورای عالی امنیت ملی پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی راه شلمچه: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که به علت شهادت غیره منتظره رئیس جمهور صورت گرفت، فضای کشور را یکسال زودتر از وقت قانونی خود  وارد دوئل سیاسی کرد.

در این میان پس از گذشت 3 روز از آغاز ثبت نام کاندیداها، چهره های سیاسی شناخته شده ای ازجمله سعید جلیلی و علی لاریجانی آمادگی خود را برای رفتن به پاستور اعلام کردند، که فعلاً این دو شخصیت سیاسی بعنوان رقبای اصلی یکدیگر شناخته می شوند.
این در حالی است که  غیبت افراد مطرح دیگری همچون محمد باقر قالیباف که شانس  پیروزی در این عرصه سیاسی را دارد مشهود است. هرچند زمزمه هایی از نزدیکان و مشاورانش مبنی بر نامزدی وی مطرح می شود، اما تاکنون چنین اتفاقی به صورت رسمی رخ نداده است.

تا به لحظه نوشتن این خبر، رسانه ها از ورود "محمود احمدی نژاد" به وزارت کشور خبر می دهند، اما برخلاف جوسازی های  برخی رسانه ها  به نظر نمیرسد حضور وی چندان تفاوتی در این انتخابات ایجاد کند، زیرا احمدی نژاد به احتمال بسیار  زیاد به مانند سنوات گذشته تایید صلاحیت نمی شود.

با این توصیف کوتاه یعنی غیبت قالیباف و همچنین عدم صلاحیت محمود احمدی نژاد، محافل سیاسی طرفدار و مخالف سعید جلیلی و علی لاریجانی برای گنجاندن و یا رد آنها نزد افکار عمومی و داوری مردم، به بیان نقاط ضعف و قوت آنها در منصب های گذشته خود اشاره می کنند.

"ابوالفضل ظهره وند"، نماینده  مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، یکی از دیپلماتهای اسبق  ایران در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی می باشد، که طرفدار سرسخت سعید جلیلی و یکی از مخالفان جدی علی لاریجانی است، او مُدعی شده لاریجانی به علت سوء استفاده از جایگاه هایی که در گذشته داشته، صلاحیت کافی برای رئیس جمهور، بلکه حتی یک مدیر را نیز ندارد.

ظهره وند، همچنین مدتی بعنوان معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی فعالیت می کرد و از این رو رازهای نهفته ای را در خصوص عملکرد روئسای پیشین در اختیار دارد. او به تازگی در مصاحبه ای از ریخت و پاش های علی لاریجانی در کِسوت دبیر پیشین این نهاد امنیتی خبر داد.

این شخصیت سیاسی، مقدمه گفته های خود را اینگونه آغاز می کند؛ (شش صفحه گزارش، 100 هزار دلار).

ظهره وند می گوید: وقتی لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی به ایتالیا آمد 100 هزار دلار هزینه سفر او شد، در حالی که جلیلی در همان جایگاه  و در سفر به آن کشور فقط 5 هزار یورو صرف کرد.

برشی از سخنان وی...

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار