رسایی: نماینده مجلس با رای مردم قدرت می‌گیرد

حمید رسایی در مراسم جشن نیمه شعبان سولقان گفت: به دنبال نمایندگانی انقلابی و پای کار باشید نه کسانی که در بزنگاه‌ها غایبند و برای پشت میز رفتن حاضرند اما برای روی مین رفتن غایبند.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام حمید رسایی در مراسم جشن نیمه شعبان در حسینیه سولقان تهران امشب(6 اسفند 1402) برگزار شده بود، گفت: انتخابات بسیار مهمی پیش‌رو داریم که یکی انتخابات مجلس خبرگان و دیگری انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه مجلس خیلی مهم است گفت: مجلس جای ریل گذاری کشور است و نظارت می‌کند بر دولت و نماینده مجلس قدرت دارد. با امضای نماینده مجلس وزیر را می‌تواند برکنار کند و رئیس‌جمهور را هم می‌تواند به مجلس بکشاند این قدرت را مردم با رای خود به نماینده مجلس می‌دهند.

رسایی افزود: این قدرت را باید به کسی داد که شرایط نمایندگی را داشته باشد و شرایط کسی که می‌خواهد نماینده باشد ابتدا شورای نگهبان به وی می‌دهد که جنبه عمومی دارد اما این کافی نیست و نماینده مجلس در کنار تعهد و تخصص باید شجاع و بصیرت داشته باشد. 

نماینده مردم تهران در در دوه‌های هشتم و نهم مجلس گفت: زمانی که نماینده مجلس بودم می‌گفتند برجام حلال مشکلات کشور است و سفره مردم را گره زده بودند به برجام و ما در مجلس بررسی کردیم دیدیم این حرف‌هایی که می‌زنند درست نیست و شدیم منتقد برجام. گاهی نماینده مجلس باید بر خلاف جریان آب حرکت کند و اگر شجاعت و بصیرت نداشته باشد که نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به اینکه  ابزارهای نماینده مجلس دو چیز است، ادامه داد: نماینده مجلس با انگشتش در جلسات صحن، رای می‌دهد که اگر مخالف باشد عدد دو و موافق باشد عدد چهار را انتخاب می‌کند. دومین ابزار نماینده مجلس زبانش است و با حرف زدنش می‌تواند دیگران را قانع کند و یا پشیمان کند و بگوید رای ندهید. می‌تواند اخطار یا تذکر دهد. پس زبان و دهان، قدرت نماینده است چه زمانی می‌تواند باز باشد؟ زمانی که جیبش بسته باشد و نمی‌شود آدم هم دهانش باز باشد و هم زبانش باز باشد یعنی هر دو تا امکان پذیر نیست.

رسایی افزود: شعار انتخاباتی بنده در همه انتخابات و این دوره این است؛ جیبت را ببند و دهانت را باز کن.

حمید رسایی با یادآوری اغتشاشات سال گذشته گفت: وقتی سال گذشته به قرآن و حجاب حمله شد و به نهادهای نظام و رهبری توهین شده بود بعضی از نمایندگان یک کلمه از دهانشان بیرون نیامد. 

وی گفت: زمانی که نماینده مجلس بودم نعمت زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس آوردم که در همان زمان مردم کمپینی درست کرده بودند تا خودروی صفر نخرند و نعمت زاده گفته بود این کار ضد انقلاب است و به وی گفتم ضد انقلاب کار شماست و تصمیمات غلط شماست.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
علی اصغر کرمی ۷ اسفند ۱۴۰۲
ازآقای رسایی صدرصد حمایت می کنیم ولی در لیست شما بازهم از مسئولین قبل دیده می شود چرا؟
پاسخ
0
علی اصغر کرمی ۷ اسفند ۱۴۰۲
آقای رسایی عزیز یکی از جانبازن دفا مقدس هستم فرمایش هایت وقتی گوش می دهم با فرمایش های امام عزیز ورهبر عزیزمان خامنه ای عزیز مو نمی زند باتمام وجود در رای گیری شرکت می کنیم
پاسخ
0
علی ۷ اسفند ۱۴۰۲
به نطرم اگر با آقای رائفی پور ائتلاف می کردید بهتر بود به امید روزی خط امامی ورهبری که همان راه امام است به مجلس راه پیدا کنند رسایی روز سخت عاشقتم
پاسخ
آخرین اخبار