پیام تبریک به مناسبت بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان قوه قضاییه

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه روز خانواده و تکریم بازنشستگان قوه قضاییه را طی پیامی تبریک گفت.

به گزارش راه شلمچه، متن پیام معاون رئیس قوه قضاییه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خانواده، رکن اساسی هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی انسان‌ها و نخستین کانون تمدن و آرامش بشری است. استحکام این بنای مقدس، چشم‌اندازهای روشنی را در افق پیشرفت اجتماع ترسیم خواهد کرد.

 

در نگرش متعالی قرآن کریم، جایگاه معنوی خانواده به عنوان کانون تربیت و رحمت در پرورش سرمایه‌های انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این میان آنچه که بیش از همه به آن سفارش مؤکد شده، جایگاه نهاد خانواده، نقش تربیت در بنیان خانواده و رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و خردمندان بعنوان بزرگان خانواده و اجتماع بوده است.

 

قوه قضاییه در جمهوری اسلامی یک بنای جدید بود -مثل یک نهال- و با قوه  قضائیه قبل از انقلاب تفاوت های اساسی داشت. حال نهال قوه قضاییه همانند نهال خانواده با رابطه منسجمی که در بین اعضاء خود دارد، باید روزبه‌روز رشد کند و هر دوره‌ نسبت به دوره‌ قبل پیشرفت و شکوفایی داشته باشد تا گران بهاترین ثمره خود را در جهت تحقق عدالت که اساس کار حیات طیبه انسانی است، عرضه کند و این میسر نخواهد شد مگر آنکه با کسب تجربیات و فضایل آنچه گذشتگان کاشته اند و به قوه قضاییه اهدا کردند، آبیاری شود. 

 

متاسفانه شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم باشکوه تجلیل از بازنشستگان بزرگوار را از خادمان شما سلب نمود. اینجانب ضمن تبریک صمیمانه فرارسیدن ۲۵ ذی‌الحجه- که متبرک به شان نزول سوره مبارکه " هل اتی " بوده و به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است- به تمامی بازنشستگان، به ویژه بازنشستگان معزز قوه قضاییه، امید دارم این دوران از پربارترین و با نشاط ترین مراحل زندگی‌تان باشد و در سایه الطاف الهی وجود ارزشمند شما همچون گذشته در کنار خانواده و جامعه پر ثمر باشد.

محمدباقر الفت
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار