کتابی که عضو هیات رئیسه مجلس می‌خواند +عکس

نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه  مجلس علاقه‌ای به خواندن کتابی در باره تصویب امور مالی مجلس دوم مشروطه دارد.

به گزارش راه شلمچه، روز دوشنبه(11 دی‌ماه 1402) احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس؛ و همچنین عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی کتابی در دست داشت که این کتاب «اختناق ایران» نام داشت.

کتاب اختناق ایران، عنوان خاطرات مورگان شوستر مستشار آمریکایی است که در سال ۱۲۹۰ شمسی، یعنی پنج سال پس از انقلاب مشروطه برای ساماندهی به امور مالی کشور با تصویب مجلس دوم مشروطه به ایران آمد و به سمت خزانه داری کل کشور رسید.


او در اثر کارشکنی های دولت‌های خارجی و به طور خاص امپراطوری روسیه که نفوذ زیادی در ایران و دستگاه شاهنشاهی داشت بعد از هشت ماه از کشور اخراج شد و پس از بازگشت به کشورش خاطرات خود را منتشر کرد.

به گزارش راه شلمچه، احمد نادری 43 ساله دانشیار مردم‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.

وی تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته انسان‌شناسی (مردم‌شناسی) در دانشگاه تهران، و دکتری تخصصی خود را در رشته انسان‌شناسی سیاسی در دانشگاه فرایه برلین آلمان به پایان رسانده‌است.

 پژوهش‌های او مباحث نظری و کاربردیِ انسان‌شناسی سیاسی، روابط بین‌الملل، انسان‌شناسی غرب آسیا و شمال آفریقا، مطالعات جوامع مسلمان و ژئوکالچر و ژئوپلیتیک را در برمی‌گیرد. 

وی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ مدیریت خانه نشریات وزارت علوم؛ از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ ریاست جهاد دانشگاهی واحد تهران؛ از سال ۱۳۹۳ تا اسفند ۱۳۹۷ مدیریت گروه مردم‌شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، و از ابتدای سال ۹۸ تا سال ۹۹ (زمان استعفا) ریاست مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران را برعهده داشته‌است.

نادری علاوه بر فعالیت‌های دانشگاهی، در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز از چهره‌های فعال در سال‌های اخیر بوده‌است و در آثار و نوشته‌های خود همواره بر پیوند پژوهش‌های دانشگاهی و فضای اجتماعی تأکید داشته‌است. او از مخالفان جدیِ جریان نئولیبرالیسم سیاسی و اقتصادی است.

وی صاحب امتیاز و مدیر مسئول دو ماهنامه اندیشه آینده است که به مسائل نوظهور در حوزه اجتماعی جامعه ایران می پردازد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار