بدل روحانی منتقدان خود را «اهریمن» خواند!

 علی لاریجانی ساعاتی پس از حضور در ستاد انتخابات کشور با انتشار یک توئیت، به شهدای خدمت کنایه زده و نحوه شهادت آنها را به تمسخر گرفت که با واکنش مردم و مسئولین رو به رو شد.

به گزارش راه شلمچه، علی لاریجانی همچون دوره قبل، کار خود را با توهین و کنایه آغاز کرد. البته با این تفاوت که توهین امروز او به شهدای خدمت انتقاد مردم و کاربران مجازی را به همراه داشت، تا آنجا که او را مجبور به پاسخگویی درباره توییت خود کرد.

 

به گزارش رجانیوز؛ علی لاریجانه سه سال قبل و پس از ثبت نام در انتخابات در نطقی، به نامزد رقیب آیت‌الله رئیسی کنایه زده و گفته بود: «تجارت، نظامات پایدار می‌خواهد. حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود. سیاست روشن و ثبات در قواعد می‌خواهد و فعل و انفعالات طبیعی خود را می‌طلبد و با اقدامات نمایشی، مسایل پیچیده کشاورزان، بازنشستگان، کارگران، بیکاران و ... حل نمی‌شود.»  او دوره گذشته با نظر شورای نگهبان ردصلاحیت شد و نتوانست توهین های خود را ادامه دهد.

 

پس از گذشت سه سال، علی لاریجانی صبح امروز و ساعاتی پس از حضور در ستاد انتخابات کشور با انتشار یک توئیت، به شهدای خدمت کنایه زده و نحوه شهادت آنها را به تمسخر گرفت که با واکنش مردم و مسئولین رو به رو شد.

 

حساب رسمی لاریجانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای عبور از موانع، باید از روشهای منسوخ، #ارتفاع_بگیریم 

«ملت قوی، دولت زمینه‌ساز»

این بی‌احترامی به خون شهدا خیلی زود مورد انتقاد مردم عزادار در غم شهید مظلوم آیت الله رئیسی را برانگیخت به صورتی که تعداد پاسخ‌های این توییت از تعداد پسندیده‌شدن آن فراتر رفت و بسیاری از مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز از این توییت انتقاد کردند.

 

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت خیلی زود به کنایه علی لاریجانی به سقوط بالگرد رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و نوشت: «و رفع ذکره فی علیین. خداوند مزد اخلاص رییس‌جمهور شهید را با ارتفاع دادن او در قلب مردم داد و در آسمانها نام و یادش رفعت گرفت. طوبی له و بدا به حال کسانی که هر بار رخ عیان می‌کنند روی زشت‌تری از سیاست را نشان می‌دهند.

 

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «انّ الله یدافع عن الذین آمنوا، دستاورد ماندگار شهید رئیسی در فضای سیاسی کشور، اخلاق‌مداری و عدم تخریب رقبا است. ‌با طعنه و کنایه این دستاورد بزرگ را کمرنگ نکنیم.»

وحید یامین‌پور، دبیر شورای عالی جوانان نیز از توییت صفحه رسمی علی لاریجانی انتقاد کرده و با بی‌ادبانه خواندن آن نوشت: « ادب مرد به ز دولت اوست... چه شروع بد و کینه‌توزانه‌ای بود! ابتدا در ادب و اخلاق #ارتفاع_بگیریم»

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز واکنش محکمی به این توهین نشان داد و با درج هشتگ ارتفاع پست در ذیل توییت خود نوشت: «أَمْ حَسبَ الَّذينَ في قُلُوبِهِم مَرَضٌ أَن لَن يُخرِجَ اللَّهُ أَضغانَهُم وَ لَو نَشاءُ لَأَرَيناكَهم فَلَعَرَفتَهُمْ بِسيماهُم وَ لَتَعرِفَنَّهُم فِي لَحنِ الْقولِ وَاللَّهُ يَعلَمُ أَعمالَكُم محمد-۲۹,۳۰

استاندار قزوین نیز این بی‌اخلاقی لاریجانی را با آیه ای از قران پاسخ داد و نوشت: « وَتِلْكَ حُجَّتُنَا آتَيْنَاهَا إِبْرَاهِيمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَنْ نَشَاءُ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ / انعام۸۳

واکنش‌های مسئولین و انتقادات مردم به این توییت، باعث شد تا علی لاریجانی به دفاع از توییت خود برخیزد. اما او نه تنها از این کنایه و توهین به نحوه شهادت رئیس جمهور عذرخواهی نکرد بلکه منتقدان اقدام زشت خود را «اهریمن» و «سوءاستفاده‌کننده» خواند. 

حال باید منتظر ماند و دید این توهین چه تبعاتی در روزهای آینده برای علی لاریجانی در پی خواهد داشت و واکنش مردم به توهین یکی از نامزدها به رئیس‌جمهور شهیدشان چگونه خواهد بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار