بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون درگذشت +بیوگرافی

صدرالدین حجازی که از مدتی قبل به دلیل عوارض سرطان پیشرفته و نیز سکته مغزی در بیمارستان بستری بود و در شرایط کما به سر می‌برد، عصر شنبه( ۲۴ شهریورماه 1403) درگذشت.

به گزارش راه شلمچه، صدرالدین حجازی که از مدتی قبل به دلیل عوارض سرطان پیشرفته و نیز سکته مغزی در بیمارستان بستری بود و در شرایط کما به سر می‌برد، عصر شنبه( ۲۴ شهریورماه 1403) درگذشت.

 

همسر این بازیگر با تایید این خبر به ایسنا گفت:‌ از صبح امروز چند بار عملیات احیا بر ایشان انجام شد ولی در آخر از دنیا رفتند.

 

صدرالدین حجازی بازیگر ۷۶ ساله که در دوران فعالیت هنری خود در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی نقش آفرینی کرده، مدت‌ها قبل درگیر بیماری سرطان شد و در این مدت از مشکلات جسمی زیادی رنج برد.

 

از میان فیلم‌های سینمایی صدرالدین حجازی به نقش‌آفرینی او در «ناخدا خورشید»، «روز شیطان»، «مزاحم»، «سنتوری»، «تردید» و «خرس» می‌توان اشاره کرد.

 

وی در سال ۱۳۲۷ در شهرضا متولد شد. فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه هنر راه یافت. در طول دوران دانشجویی نمایشنامه های «تله»، «صیادان» و ... را گارگردانی کرد و در نمایشنامه های «منطقه ی جنگی»، «آموزگاران» و ... بازی کرد. 

حجازی در سال ۱۳۵۶ به عنوان بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و موفق به دریافت اسب طلا شد. از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ سرپرستی مجتمع دانشسراهای هنر را به عهده داشت و در سال ۱۳۶۴ به مدیریت تالار آبگینه نائل گردید. 

وی علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی به ایفای نقش در سریال های تلویزیونی نیز پرداخت که مهمترین آنها عبارتند از: «کوچک جنگلی»، «روزی روزگاری»، «تنهاترین سردار»، «تفنگ سرپر».

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار