مشترکان پرمصرف، بهای برق غیریارانه‌ای را پرداخت خواهند کرد

مدیرکل امور انرژی صنعت برق توصیه کرد مشترکان با کاهش مصرف برق و مدیریت استفاده از سیستم‌های گرمایشی، از قبض‌های سنگین جلوگیری کنند.

به گزارش راه شلمچه، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق، اعلام کرد که با پایان فصل تابستان، مشترکان باید به مدیریت مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند. وی با تاکید بر کاهش الگوی مصرف در مناطق عادی از ۳۰۰ کیلووات به ۲۰۰ کیلووات، متذکر شد که این اقدام می‌تواند از صدور قبض‌های سنگین جلوگیری کند.

یاقوتی خاطرنشان کرد که مشترکانی که به الگوی مصرف پایبند هستند، از حداکثر یارانه انرژی بهره‌مند می‌شوند و معمولاً قبض‌های برق آنها زیر ۵۰ هزار تومان خواهد بود. با این حال، برای مشترکانی که ۲.۵ برابر بیشتر از الگو مصرف می‌کنند، قبض‌های میلیونی صادر خواهد شد و این افراد باید بهای برق مصرفی خود را بدون یارانه پرداخت کنند.

وی همچنین توصیه کرد که مشترکان با مصرف بسیار بالا به دنبال تأمین برق خود از منابع جایگزین نظیر تابلوهای سبز، پنل‌های خورشیدی و ذخیره‌سازها باشند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق ادامه داد که ممکن است قبض برق مشترکانی که الگوی مصرف را در تابستان رعایت کرده‌اند حتی کمتر نیز باشد. با توجه به این که فصل سرد در راه است و تجهیزات گرمایشی به کار می‌روند، افزایش استفاده از سیستم‌های گرمایشی برقی تأثیر قابل توجهی در مصرف برق خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد که مشترکان باید در استفاده از تجهیزات گرمایشی دقت کنند تا علاوه بر جلوگیری از افزایش هزینه‌های برق، در مصرف گاز نیز صرفه‌جویی کنند و زمستان را بدون مشکلات جدی سپری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار