حسینی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد

 سیدعماد حسینی از نیروهای توانمند اهل سنت که یکی از گزینه‌های جدی وزارت نفت بود، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران شد. 

به گزارش راه شلمچه، محسن پاک‌نژاد وزیر نفت در حکمی سیدعماد حسینی را به‌عنوان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب کرد.

سید عماد حسینی سال ۱۳۵۱ در قروه کردستان به دنیا آمد و  نماینده دوره‌های هفتم و هشتم حوزه انتخابیه قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بوده است.

 او به‌عنوان اولین معاون وزیر اهل سنت در دولت یازدهم، از سوی «بیژن زنگنه» به عنوان معاون امور مهندسی وزارت نفت منصوب شد.

حسینی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پتروشیمی از «دانشگاه صنعتی امیرکبیر» تهران است که در سال ۱۳۷۷ با شرکت در آزمون ورودی «شرکت ملی نفت» جهت تحصیل نخبگان در خارج از کشور، به عنوان نفر ممتاز پذیرفته و عازم کانادا شد. پس از دو سال تحصیل در «دانشگاه کالگری» کانادا، در سال ۱۳۸۰ با مدرک دکترا به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیات علمی «پژوهشگاه صنعت نفت» مشغول به کار شد. 

هم‌زمان نیز توانست به عنوان پژوهنده ارشد کشور، مدیریت چندین پروژه مهم نفتی، از جمله «آزادگان»، «یادآوران» و «البرز» را در اختیار گیرد.

او هم‌چنین ریاست «انجمن نخبگان» وزارت نفت را برعهده داشته و عضو «انجمن مهندسین نفت ایران و کانادا» (SPE) است.

حسینی در سال ۱۳۸۴ به عنوان نماینده مجلس از شهرستان‌های قروه و دهگلان و بخش‌های چهارولی و سریش‌آباد انتخاب شد. او پس از راه‌یابی به مجلس، به عنوان عضو «کمیسون تخصصی انرژی» فعالیت کرد و پس از مدتی، به عنوان مخبر و عضو هیات رییسه این کمیسیون انتخاب شد. هم‌چنین سخن‌گوی کمیسیون انرژی مجلس هشتم نیز بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار