حرکت کاروان بنی اسد با عزاداری سنتی در خیابان ری تهران +تصاویر
آیین باشکوه عزاداری دسته بنی اسد به مناسبت فرارسیدن سوم شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع)، پیش از ظهر امروز(شنبه 6 تیر 1405) از میدان قیام به سمت چهارراه سرچشمه تهران برگزار شد.
عکاس؛ علی هدایتی
به گزارش راه شلمچه، همزمان با سومین روز شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، آیین سنتی علمکشی در تهران برگزار شد. این آیین که یادآور تدفین پیکر مطهر شهدای کربلا توسط قوم بنیاسد است، امسال نیز با حضور گسترده عزاداران و برپایی دستههای سینهزنی و زنجیرزنی در تهران همراه بود.
بر اساس روایتهای تاریخی، سه روز پس از واقعه عاشورا در سال ۶۱ هجری، زنان قبیله بنیاسد که در نزدیکی کربلا سکونت داشتند، هنگام عبور از بیابان، با پیکرهای پارهپاره و سرهای از تن جدا شده شهدا مواجه شدند. این صحنه تأثیر عمیقی بر آنان گذاشت و با اشک و ناله، بر پیکرهای مطهر شهیدان سوگواری کردند.